منابع درآمدی تشکل‌ها تعیین شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بخشی از منابع درآمدی تشکل ها را از محل حق عضویت اعضا و کمک ها و هدایای نقدی و غیرنقدی اشخاص تعیین کردند.

منابع درآمدی تشکل‌ها تعیین شد

به گزارش منیبان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز مجلس، گزارش شور دوم کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها درمورد طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل های صنفی – تخصصی را بررسی کرده و ماده ۱۴ این طرح را به تصویب رساندند.

بر اساس ماده ۱۴ این طرح؛منابع درآمدی تشکل ها عبارتند از:

الف ـ حق عضویت اعضاء؛

ب ـ کمک ها و هدایای نقدی و غیرنقدی اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی یا غیر ایرانی با مجوز وزارت اطلاعات یا اطلاعات سپاه یا وزارت امورخارجه؛

پ ـ وجوه حاصل از فعالیت‌های قانونی انجام شده در چهارچوب موضوع فعالیت، اهداف و اساسنامه.

بر اساس تبصره ۱ این ماده؛ هرگونه استفاده تشکل ها از منابع و امکانات دستگاههای اجرائی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی، و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ممنوع است. کانون های بازنشستگان از حکم این تبصره مستثنی هستند.

بر اساس تبصره ۲ این طرح؛ انجام هرگونه فعالیت اقتصادی و انتفاعی از جمله از طریق تأسیس شرکتها و مؤسسات تجاری یا اقدام به واردات و صادرات‌ ممنوع است.

بر اساس تبصره ۳ این طرح؛‌تشکل ها موظف اند منابع مالی خود را با رعایت این قانون در اساسنامه تعیین کنند و کلیه دریافتی ‌ها و پرداختی‌ های خود را از طریق حساب بانکی صورت دهند و عملکرد مالی خود را در دفاتر مالی مربوط ثبت کنند.

همچنین نمایندگان ماده ۱۳ این طرح را به منظور رفع ابهام به کمیسیون مربوطه ارجاع دادند.


ت ت
کدخبر: 97189 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها