با این دمنوش‌ها اعصاب خود را جلا دهید

صدها سال است که روغن‌های گیاهی و دمنوش‌هایی که از گیاهان و گل‌ها گرفته می‌شود، به عنوان جایگزینی برای داروهای مسکن استفاده می‌شوند.

با این دمنوش‌ها اعصاب خود را جلا دهید

به گزارش منیبان؛ مسکن‌های بدون نسخه مانند ایبوپروفن و استامینوفن تسکین دهنده‌هایی بسیار موثر برای درد هستند؛ اما مصرف طولانی مدت آن‌ها می‌تواند باعث ایجاد عوارض جانبی و همچنین بالا رفتن مقاومت بدن در برابر آن‌ها شود.

اعصاب خود را با گل گاوزبان و سنبل‌الطیب آرام کنید

گل گاوزبان مسکن درد و آرام کننده سیستم اعصاب بوده و برای درمان بیماری‌های اعصاب و روان استفاده می‌شود، از دیگر خواص گل گاوزبان، این است که این گیاه بسیار نشاط آور بوده، بازکننده رنگ رخسار و ضد وحشت و اضطراب است. همچنین گل گاوزبان غم و اندوه، حواس پرتی، درد گلو را برطرف می‌کند.

سنبل‌الطیب از جمله گل‌هایی است که مصرفش با گل گاوزبان باعث آرام کردن درد و ایجاد نشاط درونی می‌شود. سنبل‌الطیب اعصاب را آرام کرده و ضد تپش قلب و سرگیجه است.

از دیگر خواص سنبل‌الطیب‌ می‌توان به ضد دلهره، سردردهای یک طرفه، اشتهاآور، درمان خستگی، درمان بیماری‌هایی که منشا عصبی دارند، سکسکه‌های مداوم، ادرارآور، ضد استرس، مقوی قلب، معرق، ضد تشنج و جلوگیری از سفید شدن مو اشاره کرد.

حملات میگرن با مصرف گل مینا کاهش دهید

در مورد گل‌هایی که درد شما را تسکین می‌دهند باید گفت که گل مینا از جمله گل‌هایی است که سردرد را کاهش می‌دهد، رگ‌های مغزی را آرام کرده و انقباض آن را برطرف می‌کند که این خود از علل اصلی میگرن است، طی تحقیقات انجام شده، تعداد حملات میگرن با مصرف ۱۶ هفته از این گل به چیزی کمتر از ۳ مرتبه در ماه کاهش پیدا کرد.

سردرد ناشی از استرس را با گل ساعتی درمان کنید

هنگامی که سردرد شما ناشی از افسردگی، فشارهای روحی و استرس است به سراغ گل ساعتی و گل راعی بروید، این گل‌ها برای تسکین سردردهایی که منشا افسردگی یا استرس دارند، بسیار موثر عمل می‌کنند. از دمنوش گل بومادران برای درمان دردهای گوارشی و دردهای قاعدگی خانم‌ها استفاده می‌شود.

غرغره با مریم گلی درد گلو را تسکین می‌دهد

مریم گلی خواص قابضی دارد و باعث تسکین گلودرد می‌شود، این گیاه به انقباض بافت‌های تحریک شده مخاط کمک کرده و باعث التیام آن‌ها می‌شود؛ مریم گلی ضدتعریق است و باعث کاهش ترشحاتی می‌شود که التهاب را بیشتر می‌کنند. ۲ گرم برگ مریم گلی خشک را با یک فنجان آب جوش دم کنید، محلول را صاف کرده و اجازه دهید خنک شود، هر روز با این محلول غرغره کنید تا علائم بیماری از بین برود، استفاده از گیاه مریم گلی برای خانم‌های باردار و شیرده توصیه نمی‌شود.

خواص برخی دیگر از گیاهان

    اسطوخودوس برای تسکین سوختگی مفید است

    بابونه برای تسکین میگرن و دردهای گوارشی مفید است

    با کمک نعناع فلفلی با آفت دهان خداحافظی کنید


ت ت
کدخبر: 103301 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها