عامل تهدید و وحشت در فضای مجازی شناسایی شد

رئیس پلیس فتا استان خوزستان از شناسایی و دستگیری شیادی که در پیام‌رسان واتساپ اقدام به تهدید و رعب حشت نموده بود خبر داد.

عامل تهدید و وحشت در فضای مجازی شناسایی شد

به گزارش منیبان؛ سرهنگ کارآگاه علی حسینی، رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: فردی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه کرد و مدعی شد یکی از مشتریان فروشگاهش در پیامرسان واتساپ اقدام به ارسال پیام‌های توهین آمیز و تهدید نموده و این کار باعث سلب آرامش او شده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: با توجه به تهدیدات صورت گرفته از طرف متهم و ایجاد ابعاد روانی و مشکلات عدیده برای شاکیه، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: کارشناسان پلیس فتا با بکارگیری روش‌های فنی و شگرد‌های پلیسی و در مدت زمان کوتاهی متهم را شناسایی کردند و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند.

سرهنگ حسینی ادامه داد: متهم در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی بوده، اما پس از مواجهه با مستندات و ادله موجود به بزه انتسابی خود معترف و در خصوص علل ارتکاب جرم و انگیزه خود بیان داشت که مبلغی را به فروشگاه تبلیغاتی شاکیه بدهکار بوده است و، چون مالک فروشگاه یک خانم بود، قصد داشته است با تهدید و رعب وحشت وی را از گرفتن طلبش منصرف کند.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان هشدار داد: موضوع تهدید و توهین در فضای مجازی همانند تهدید و توهین در فضای واقعی جرم است و قانون گذار برای آن مجازات حبس و جزای نقدی در نظر گرفته است و لذا برابر قانون با متخلفان در این زمینه برخورد خواهد شد.

این مقام انتظامی گفت: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند.

ت ت
کدخبر: 109174 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها