کشف شمایلی عجیب شبیه به آدم فضایی‌ها در سنگ‌نگاره‌های باستانی+عکس

باستان شناسان در منطقه استون هنج ارمنستان، نشانه‌هایی مرموز از وجود بیگانه‌ها یافتند.

کشف شمایلی عجیب شبیه به آدم فضایی‌ها در سنگ‌نگاره‌های باستانی+عکس

به گزارش منیبان؛ باستان‌شناسان بر پایه تجزیه و تحلیل خود به این نتیجه رسیده‌اند که ساخت این دسته خرسنگی به هزاران سال قبل بر می‌گردد.

باستان‌شناسان تصویر موجوداتی عجیب و غریب با سر‌های دراز و چشم‌های بزرگ روی این دسته مگالیتیک را کشف کرده‌اند. این مجموعه همچنین با عناوین «زوراتس کارِر» (Zorats Karer) و «کاراهونج» (Karahunj) (به معنی سنگ‌های قادر) شناخته می‌شود و ظاهراً نشانه‌هایی از نخستین تمدن حاکم در چند هزار سال قبل در آن کشف شده است. دو دانشمند به نام‌های «پاریس هرونی» (Paris Herouni) و «الما پاراسامیان» (Elma Parasamyan) گسترده‌ترین طرح تحقیقاتی روی استون هنج ارمنستان را کلید زده‌اند. با توجه به بررسی‌های محققان، نقشه آسمان، یکی از نشانه‌های مرموز فراوان زوراتس کارِر است.

زوراتس کارِر یا کاراهونج یکی از مجموعه بنا‌های یادبود پیشاتاریخ از دنیای باستان – در حوالی شهر سیسیان، استان سیونیک واقع است. ردیف‌های سنگ‌های مونولیتی عظیم سرخ رنگ واقع در زمینی مسطح که از جنوب به شمال امتداد می‌یابند از دور قابل مشاهده است. فضای داخلی استون هنج احاطه شده با ردیف‌های سنگی خیلی دقیق یک دایره را شکل می‌دهد. این دسته مگالیتیک یا خرسنگی باستانی تحت عنوان «استون هنج ارمنی» شناخته شده است.

مجموعه «زوراتس کارر» در هزاره ششم (پیش از میلاد) بنا شده و بعنوان رصدخانه اخترشناسی مورد استفاده قرار گرفته‌است. در بسیاری از این بنا‌ها شکاف‌هایی ایجاد شده‌است که دقیقاً با ترتیب قرارگیری ستارگان آسمان در آن دوران مطابقت دارد.

عجیب اینکه کارشناسان حتی شباهت‌هایی بین استون هنج ارمنستان و گوبکلی‌تپه، محل مگالیتیک موجود در ترکیه پیدا کرده‌اند. در واقع هر دو محل نقشه آسمان شب ماکیان را نشان می‌دهند.

سنگ نگاره

همچنین دانشمندان بنا‌های مشابهی را نیز در اروپا کشف کرده‌اند. مهمترین آن‌ها یادمانی پیشاتاریخی (استون هنج) در دشت سالزبری ویلتشر در جنوب انگلیس است.

ت ت
کدخبر: 118247 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها