عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی:

خبری از ارائه تسهیلات به مشاغل اینترنتی متضرر نیست

رضا الفت نسب گفت: قرار بود شخص وزیر ارتباطات رسما ارائه تسهیلات به کسب و کارهای اینترنتی که در این مدت از فیلترینگ اینترنت متضرر شدند، اعلام کند اما هنوز چیزی ندیدیم.

خبری از ارائه تسهیلات به مشاغل اینترنتی متضرر نیست

رضا الفت نسب، عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی در گفتگو با خبرنگار منیبان با اشاره به وضعیت کنونی کسب و کارهای اینترنتی گفت: قرار بود شخص وزیر ارتباطات رسما ارائه تسهیلات به کسب و کارهای اینترنتی که در این مدت از فیلترینگ اینترنت متضرر شدند، اعلام کند اما هنوز چیزی ندیدیم و به صورت رسمی موردی اعلام نشده است.

او درخصوص تعداد کسب و کارهایی که تعطیل شدند، ادامه داد: چند روز گذشته نظام صنفی یارانه‌ای عددی از تعداد کسب و کارهای اینترنتی که این مدت تعطیل شدند، منتشر کرد که براساس آن بسیاری از کسب و کارها 50‌ درصد درآمد خود را در این شرایط از دست داده‌اند اما به صورت دقیق محاسبه نشده است که الان بتوانم عددی اعلام کنم.

الفت نسب با تاکید بر حل مشکلات کسب و کارهای آنلاین عنوان کرد: درحال حاضر شرایط کشور به شدت امنیتی است اما با این حال همه حرف‌ها زده شده اکنون باید ببینم افرادی که تصمیم گیر هستند چه تصمیمی برای اینترنت می‌گیرند. آنچه مشخص است ما باید کمک کنیم فضا نه تنها برای کسب و کارهای موجود در بستر اینستاگرام بلکه برای همه کارهای آنلاین بهتر شود که این امر با رفع اختلال اینترنت و عدم کاهش سرعت آن امکان پذیر است. امیدواریم در این زمینه تصمیم عاقلانه اتخاذ شود.

عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی در پاسخ به این سوال که آیا مردم از کسب و کارهای اینترنتی در بستر پلتفرم‌های داخلی حمایت می‌کنند یا خیر؟ گفت: نمی‌توان تلاش شبکه‌های اجتماعی داخلی را نادیده گرفت ضمن اینکه ما باید حامی کسب و کارهای داخلی نیز باشیم اما اینکه با چه سیاستی می‌توان مردم را به مهاجرت از پلتفرم‌های خارجی به داخلی ترغیب کرد نیاز به کار کارشناسی دقیقی دارد. تقاضای ما این است که جلساتی با حضور ذی نفعان این حوزه و کارشناسان برگزار شود تا یک خروجی کارشناسی شده و موثری به دست بیاید. حاکمیت بخش خصوصی را محرم بداند و این جلسات را برگزار کند تا صحبت‌های آنها را نیز بشوند درواقع هر اتفاقی که قرار است در حوزه اینترنت رخ دهد با تعامل و نظر جمعی باشد.

الفت نسب درباره آخرین اقدام اتحادیه درخصوص حمایت از کسب و کارهای اینترنتی عنوان کرد: متاسفانه اتحادیه کسب و کارهای مجازی تقریبا به حالت نیمه تعطیل درآمده است. هیات مدیره بنا به دلایلی تشکیل جلسه نداده و برخی اعضا نیز استعفا دادند درواقع در این برهه نتوانستیم عملا کار خاصی انجام دهیم.


ت ت
کدخبر: 118341 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها