تاکید بر جلوگیری از تردد خودرو‌های بدون معاینه فنی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به اثرات منفی خودرو‌های فرسوده و دارای عیب فنی در آلودگی هوا، بر لزوم جلوگیری از تردد این خودرو‌ها تاکید کرد.

تاکید بر جلوگیری از تردد خودرو‌های بدون معاینه فنی

به گزارش منیبان؛ سیدکمال‌الدین میرجعفریان در نشست کارگروه استانی آلودگی هوا و مقابله با پدیده گرد و غبار گفت: با توجه به اثرات منفی خودرو‌های فرسوده و دارای عیب فنی در آلودگی هوا، باید از تردد آن‌ها جلوگیری شود و لازم است حوزه‌های مربوطه گزارش کاری از معاینه فنی خودرو‌ها به دبیرخانه کارگروه آلودگی هوا و مقابله با پدیده گرد و غبار ارائه دهند.

او بیان کرد: با توجه به بیابان‌زایی‌هایی که طی سال‌های اخیر در استان اردبیل به وقوع پیوسته و از بین رفتن پوشش گیاهی و درختان، وضعیت نامطلوبی از این نظر در استان ایجاد شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل ادامه داد: بی‌توجهی به کاشت درختان محافظ و تثبیت‌کننده خاک برای جلوگیری از گرد و غبار و عدم اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری، از جمله علل خشکی‌زایی در استان اردبیل است.

میرجعفریان تصریح کرد: بررسی و مطالعات تأثیرات گرد و غبار در سلامتی مردم از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به‌عنوان دستگاه متولی سلامت ضروری بوده و لازم است گزارش مطالعات انجام‌گرفته به دبیرخانه کارگروه آلودگی هوا و مقابله با پدیده گرد و غبار ارائه شود.


ت ت
کدخبر: 118703 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها