آماد‌گی شهرداری برای تامین پیش پرداخت خرید واگن مترو

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ایستگاههای بزرگ مترو تهران باید دارای آسانسور شوند و شهرداری نیز در راستای تقویت ناوگان مترو، آمادگی تامین منابع برای پیش پرداخت خرید واگن از کشور چین را دارد.

آماد‌گی شهرداری برای تامین پیش پرداخت خرید واگن مترو

به گزارش منیبان؛ مهدی چمران ، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در درجه اول باید به فکر تامین واگن بود که افراد عادی و معلول بتوانند از آن استفاده کنند، گفت: وضعیت تامین منابع برای خرید واگن مناسب نیست و باید با همکاری دولت و بانک مرکزی اقدامات لازم انجام شود.

او افزود: هنوز قرارداد با چین اجرا نشده است و در صورت عملیاتی شدن، یک سال و نیم زمان خواهد برد تا واگن‌ها وارد چرخه شوند در این خصوص دولت باید اقدام کند، اما این قرارداد درگیر روند اداری است.

چمران همچنین بر ضرورت نصب آسانسور در ایستگاههای بزرگ مترو تاکید کرد و افزود: ممکن است نصب آسانسور در تمام ایستگاه ها عملیاتی نشود، اما در ایستگاه های بزرگ باید انجام شود.

او در ادامه با اشاره به وضعیت مناسب‌سازی شهر برای معلولان، اظهار کرد: مناسب‌سازی باید پیش از آغاز یک پروژه مورد بررسی قرار بگیرد و بخشی از پروژه باشد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به تامین وسایل حمل و نقل عمومی برای معلولان‌، گفت: برای سرویس مدارس معلولان فکر شده بود و پس از مدتی تعطیلی، قرار است که دوباره راه اندازی شود.

چمران با گرامیداشت روز دانشجو، گفت: اصل جنبش دانشجویی حرکتی ضد آمریکایی بود و این اقدام برای مخالفت با ورود نیکسون به ایران بود و مردم تصور می کردند که غارت نفت ایران با ورود او به ایران انجام می شود که چنین نیز شد و تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی ادامه پیدا کرد.

او افزود: علم قدرت آفرین است و اگر غرب قدرت دارد، به دلیل حرکت خوب آنها در دهه های اخیر به ویژه در عرصه تکنولوژی است.


ت ت
کدخبر: 125539 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها