پوست انار را دور نریزید/ خواص این میوه برای بیماری‌های مجاری ادراری

از پوست انار معمولا افراد استفاده نمی کنند و آن را دور میریزند، اما اگر بدانید که پوست انار از چه خواص و فواید فوق العاده ای برخوردار است هرگز این کار را نمی کنید.

پوست انار را دور نریزید/ خواص این میوه برای بیماری‌های مجاری ادراری

 به گزارش منیبان؛ انار یکی از میوه‌های درختی است که دانه‌هایی اغلب قرمز و گاهی سفید یا به رنگ‌هایی بین آن دو دارد و رنگ پوست آن نیز اغلب قرمز و گاه سیاه و یا تقریباً زرد است. این میوه بهشتی علاوه بر اینکه خودش دارای خواص بسیار زیادی می‌باشد پوستش نیز فواید فراوانی برای درمان بیماری‌ها و زیبایی پوست و مو دارد.

تمام قسمت‌های انار مانند گل، برگ، پوست، ریشه و دانه آن مصرف دارویی داشته است.

 پوست انار دارای خواص ادرارآور، ملین، آب انار برای بیماری‌های مجاری ادراری، درمان اسهال، تصفیه کننده خون، تقویت کننده کبد، کلیه، قلب، معده، و خون ساز است.

همچنین  مشکلات دهان و دندان بسیار زیاد است و گاهاً باعث دردسر‌هایی می‌شوند. از مشکلات ساده مانند بوی بد دهان تا مشکلات پیچیده‌تر مانند انواع عفونت و یا بیماری‌های لثه و دندان در این لیست بلندبالا و دردسرساز حضور دارند. شما می‌توانید از خواص پوست انار برای عفونت دندان استفاده کنید.

ازاین گیاه برای درمان بواسیر، زخم دهان و دندان درد، به عنوان ضد انگل و کرم‌های داخلی بدن، درمان سوختگی، ضد اگزما و خارش پوست، درمان گلودرد، و تنظیم کننده قاعدگی بانوان استفاده می‌شود.

جوشانده پوست و ریشه درخت انار جهت درمان اسهال و دفع انگل‌های داخلی مورد استفاده قرار میگیرد.

غرغره این جوشانده موجب بهبودی زخم‌های داخلی دهان و گلودرد می‌شود. شستشوی محل‌های درد با این جوشانده برای برطرف کردن خارش کار برد دارد؛ و برای درمان بواسیر مورد استفاده قرار میگیرد.

 برای تهیه این جوشانده کافی است مقداری از پوست و ریشه درخت انار به مقدار ۱۰ الی ۱۵ گرم را داخل یک لیتر آب مخلوط کرده و پس از ۱۰ دقیقه جوشاندن مورد استفاده قرار داد.

پوست انار درمان عفونت

برای استفاده از پماد ضد سوختگی گل‌های انار ابتدا گل‌های انار را له کنید وبا روغن کنجد مخلوط نمائید و سپس در سطح سوختگی قرار دهید.

مصرف جوشانده پوست انار در برخی افراد موجب سر درد، سرگیجه و استفراغ می‌شود.

در طب سنتی آذربایجان پوست انار را جهت درمان لثه ملتهب بکار می‌برند؛ و جوشانده این گیاه برای از بین بردن انگل‌های داخلی در دام‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.


ت ت
کدخبر: 127105 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها