مینو محرز:

خطر شیوع مجدد کرونا بعد از تعطیلات کریسمس در کمین دنیاست

این متخصص بیماری‌های عفونی گفت: از آنجایی که کرونا در چند کشور زیاد شده و قربانی می‌گیرد با تعطیلات کریسمس و افزایش سفرها قطعا ویروس جابجا خواهد شد و خطر شیوع مجدد کرونا در کمین دنیاست.

خطر شیوع مجدد کرونا بعد از تعطیلات کریسمس در کمین دنیاست

مینو محرز، متخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با خبرنگار منیبان با اشاره به احتمال شیوع مجدد کرونا در کشور گفت: تجربه سال‌های گذشته به ما ثابت کرده وقتی کرونا در کشوری شیوع پیدا می‌کند به سرعت همه دنیا گرفتار می‌شوند از آنجایی هم که کرونا در چند کشور زیاد شده و قربانی می‌گیرد با تعطیلات کریسمس و افزایش سفرها قطعا ویروس جابجا خواهد شد و خطر شیوع مجدد کرونا در کمین دنیاست.

او درخصوص شدت درگیری این ویروس عناون کرد: جهش‌هایی که هم اکنون در کشور چین پیدا شده از نوع امیکرون است بنابراین احتمال ابتلای دوباره افراد وجود دارد اما اینکه شدت آن چقدر است را هنوز نمی‌دانیم فقط این هشدار را باید جدی گرفت که پس از تعطیلات کریسمس قطعا این ویروس در دنیا پخش خواهد شد.

محرز در توصیه‌ای به مردم گفت: پیشنهاد ما به مردم همان تمهیدات همیشگی یعنی شستن دست‌ها و استفاده از ماسک است.

این متخصص بیماری‌های عفونی در پاسخ به این سوال که آیا تزریق دز یادآور واکسن کرونا ضرورت دارد یا خیر؟ بیان کرد: نوع جهش‌های جدید چین هنوز برای ما مشخص نیست و نمی‌دانیم واکسن‌های موجود برای امیکرون کارساز است یا خیر.


ت ت
کدخبر: 129243 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها