رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی:

معلمان مدارس غیردولتی از سال تحصیلی آینده «بیمه تکمیلی» می‌شوند/مدل جدیدی از مدارس هیئت امنایی از ابتدای سال ۱۴۰۲ ایجاد می‌شود

احمد محمودزاده درباره پیگیری بیمه معلمان مدارس غیردولتی گفت: بحث بیمه این افراد نیز به ویژه در مناطق محروم مد نظرمان است. پیگیری‌هایی اتفاق افتاده که به عدد ۵۰ هزار تا نیز رسیده‌ایم. در حال رصد هستیم و با وزارتخانه آموزش و پرورش نیز تفاهم‌هایی برای سال تحصیلی آینده اتفاق افتاده تا «بیمه تکمیلی» همکاران مدارس غیر دولتی انجام شود.

معلمان مدارس غیردولتی از سال تحصیلی آینده «بیمه تکمیلی» می‌شوند/مدل جدیدی از مدارس هیئت امنایی از ابتدای سال ۱۴۰۲ ایجاد می‌شود

به گزارش منیبان؛ نشست خبری احمد محمودزاده، معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اصحاب رسانه صبح سه شنبه برگزار شد.

محمودزاده با اشاره به هفته شوراها از لزوم مشارکت خانواده‌ها در امر مدرسه داری یاد کرد و گفت: مشارکت باید از پرداخت هزینه به مشارکت در تصمیم گیری ها افزایش یابد. رویکرد مردمی در همه اسناد بالادستی وزارت آموزش و پرورش همچون سند تحول بنیادین آموزش و پرورش موجود است.

او با بیان اینکه در دو حوزه مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وظایفی را بر عهده داریم، گفت: سه برنامه را مدنظر داریم که در سند راهبردی سازمان وجود دارد. برنامه‌های تدوینی همچون بازنگری در قوانین را داریم. طراحی جامع برنامه مشارکت مردمی و نهادهای مذهبی و انقلابی برنامه دیگری ماست؛ واگذاری مدارس به گروه‌های خیرین، واقفین و افراد مذهبی. برنامه دیگر بازطراحی مدل جدیدی از مدارس هیئت امنایی که از ابتدای سال ۱۴۰۲ ایجاد می‌شود

محمودزاده با بیان اینکه در برخی مدارس به سلامت روحی و جسمی دانش آموزان ضرر زده می‌شود، گفت: در ادامه فعالیت‌ها حتماً به این موضوع توجه می‌شود که رویکردهای آموزشی و تربیتی با همکاری سایر معاونت‌ها در وزارت آموزش و پرورش فعالیت‌های پرورشی و تربیت بدنی را در مناطق شهری و مناطق آزاد داشته باشیم.

او در بخش دیگر سخنان خود درباره پیگیری بیمه معلمان مدارس غیردولتی نیز توضیح داد: بحث بیمه این افراد نیز به ویژه در مناطق محروم مد نظرمان است. پیگیری‌هایی اتفاق افتاده که به عدد ۵۰ هزار تا نیز رسیده‌ایم. در حال رصد هستیم و با وزارتخانه آموزش و پرورش نیز تفاهم‌هایی برای سال تحصیلی آینده اتفاق افتاده تا «بیمه تکمیلی» همکاران مدارس غیر دولتی انجام شود.

ادامه دارد…

 


ت ت
کدخبر: 132407 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها