معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد:

زمان برگزاری آزمون دستیاری مشخص شد

معاون آموزشی وزارت بهداشت از برگزاری آزمون دستیاری در اردیبهشت سال ۱۴۰۲ خبر داد.

زمان برگزاری آزمون دستیاری مشخص شد

به گزارش منیبان؛ باقری فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت در نشست خبری هفتمین همایش مرجعیت علمی درباره برگزاری آزمون دستیاری گفت: در آزمون ۴۸ که دو سال پیش برگزار شد مشکلاتی ایجاد شده بود که منجر به تعویق آزمون دستیاری شده بود.

او با بیان اینکه مسئول آیین‌نامه وزارت بهداشت است، ادامه داد: در آزمون ۴۹ که در اردیبهشت ماه امسال برگزار شد با تغییراتی که در آیین‌نامه انجام شد، برگزاری آزمون بدون مشکل انجام شد. دیوان عدالت هم اعلام کرده بود که در یک الی دو جا وزارت بهداشت در برگزاری آزمون برخلاف آیین‌نامه‌های خود عمل کرده بود. اینکه مدت برگزاری آزمون ۶ماهه یا ۹ ماهه یا یکساله باشد را وزارت بهداشت تعیین می‌کند اما در برخی موارد خلاف آیین‌نامه خود عمل می‌کند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال گذشته این آیین‌نامه‌ها در نشست شورای پزشکی عمومی و تخصصی که تمام روسای دانشگاه‌ها حضور دارند بررسی شد و تغییر کرد و مشکلات رفع شد و دیوان عدالت اداری هم در جریان این موضوع قرار دارد، چراکه اگر کسی از رای دیوان استنکاف کند مسئولیت حقوقی و قضایی برعهده اوست.

باقری‌فرد خاطرنشان کرد: از همین‌رو دیوان عدالت اداری اجازه داد تا ما آزمون ۴۹ را برگزار کنیم. الان هم مشکل منابع حل شده و به روز شده است و امسال مشکلی نخواهیم داشت.

او ادامه داد: ما ثبت‌نام آزمون را آغاز کرده‌ایم و انشالله براساس تقویم‌مان آزمون دستیاری را در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌کنیم. اینکه وزارت بهداشت هم اصرار دارد که آزمون دستیاری به موقع برگزار شود به این جهت است که باید در اول مهرماه دستیاران در بیمارستان‌ها حضور پیدا کنند، چراکه در بیمارستان‌ها به ویژه بیمارستانهای دولتی را دستیاران اداره می‌کنند و اگر به موقع حضور نداشته باشند در ارائه خدمات به مردم و همچنین در آموزش دچار مشکل خواهیم شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بنابراین اگر اصراری داریم که آزمون به موقع برگزار شود به این دلیل است که فارغ‌التحصیلان یا افرادی که قبول می‌شوند بتوانند به موقع در محل‌های آموزشی و ارائه خدمات خودشان حضور داشته باشند. یک دستیار آموزشی هم آموزش می‌بیند و هم خدمات ارائه می‌دهد و از این رو برای ما برگزاری آزمون به موقع برای ما اهمیت دارد.

باقری‌فرد تاکید کرد: امسال هیچ مشکلی برای برگزاری آزمون دستیاری وجود ندارد و ثبت‌نام آزمون ۵۰ در حال انجام است.


ت ت
کدخبر: 136005 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها