انتقاد یک نماینده مجلس درباره نحوه اجرای رتبه بندی معلمان
یک نماینده مجلس گفت: در بحث رتبهبندی و اجرای آن بعد از ۱۱ سال با همکاری مجلس و دولت قرار است شیرینی این طرح در کام معلمان احساس شود اما با تفسیرهای نادرست عدهای سعی میکنند شیرینی آن را تلخ کنند.
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: اعمال رتبه مقدماتی بعد از ۱۱ سال انتظار معلمان در اجرای دقیق رتبهبندی قابل قبول نیست.
سید غنی نظری بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل مبنای فلسفه و آموزش و تربیت را قرآن و رسالت نبی مکرم اسلام برشمرد و اظهار کرد: ما نه تنها در سنگر تعلیم و تربیت بلکه در سایر حوزهها در برابر تهدیدها و تحریمهای دشمن ایستادهایم و اجازه نمیدهیم تا نظام جمهوری اسلامی ایران خدشهدار شود.
وی به حضور وزرا در شهرستانها و آشنایی نزدیک با مشکلات و مصائب اشاره کرد و گفت: حضور وزرا در شهرستانها فهم و درک علمی و عمیق آنها را از ظرفیتها و عقبماندگیهای شهرستانها بالا میبرد و در تصمیمگیریهای درست تأثیرگذار خواهد بود.
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی به بودجه محدود استانی اشاره کرد و افزود: یکهزار و ۹۸۴ میلیارد تومان منابع عمومی کشور، ۵۰ هزار میلیارد تومان که ۱۲ درصد را شامل میشود تاکنون به استان اردبیل اختصاص یافته که یک رقم محدود است.
نظری تصریح کرد: در بحث رتبهبندی و اجرای آن بعد از ۱۱ سال با همکاری مجلس و دولت قرار است شیرینی این طرح در کام معلمان احساس شود اما با تفسیرهای نادرست عدهای سعی میکنند شیرینی آن را تلخ کنند.
وی با هشدار به کسانی که قانون رتبهبندی معلمان را غلط تفسیر میکنند، خاطرنشان کرد: معلمان انتظار دارند عین قانون از شهریورماه ۱۴۰۰ اجرایی شود و در این زمینه شایسته نیست معلمان در رتبه مقدماتی باقی بمانند.
نظری ضرورت اعمال رتبه دقیق معلمان را تا پایان سال یادآور شد و اضافه کرد: با تشکیل هیئت ممیزی در شهرستانها، انتظار میرود معلمان در رتبههای یک تا پنج به صورت دقیق رتبهبندی شده و از مزایای این طرح استفاده کنند.
وی از افزایش اعتبارات حوزه آموزش و پرورش خبر داد و بیان کرد: پرسنل اداری نیز که موتور محرکه آموزش و پرورش هستند، نیاز به حمایت و پشتیبانی مالی و بهبود معیشتی دارند که بهتر است فوقالعاده ویژه و یا به هر شکل ممکن زمینه حمایت از آنها فراهم شده تا کادر اداری با یأس و ناامیدی روبهرو نشوند.
نظری به فعالیت مدارس غیرانتفاعی اشاره کرد و ادامه داد: نیروهای فعال در مدارس غیرانتفاعی نیز باید از پوشش بیمهای و حقوق مکفی بهرهمند شوند و شایسته نیست که این نیروها از حداقل حقوق و مزایا بهرهمند نباشند.
وی بومیگزینی را بسیار مهم و اساسی خواند و اظهار کرد: اگر بومیگزینی مورد توجه قرار نگیرد، ما شاهد مهاجرت نیروها از شهرها و مناطق محروم به مرکز استان هستیم و این به کمبود نیرو در مناطق آموزش و پرورش منجر میشود.
نظری ضرورت اعمال نظارت بر بومیگزینی را در استخدام نیروها و جذب آنها یادآور شد و تصریح کرد: از سال ۹۲ نیروهای نهضتی منتظر تعیین تکلیف هستند و در کنار آن نیروهای طرح امین نیز باید در آموزش و پرورش تعیین تکلیف شوند که در این بین مجوز استخدام ۲۵ هزار نفر نیروی آموزش و پرورش و ۲۵ هزار نفر نیروی سرایداری نیز از سوی مجلس صادر شده است.
وی ضرورت حل مشکلات بازنشستگان را نیز یادآور شد و گفت: تأخیر و تعلل در اجرای پروژههای نیمهتمام به بیاعتمادی دامن میزند که در این زمینه امیدواریم هر چه سریعتر پروژههای نیمهتمام با تأمین اعتبارات مورد نیاز به سرانجام برسد.
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی تکمیل هنرستان خلخال را با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار یادآور شد و افزود: در کنار کمک به تکمیل این هنرستان، شایسته است در روستای «لرد» و خود خلخال فضاهای آموزش و پرورش توسعه کمی و کیفی پیدا کند.