عاملان حمله به مادران دانش آموزان مسموم شده بازداشت شدند

پس از کشیده شدن موج مسمومیت‌های دانش آموزان به تهران و ایجاد اعتراض‌ها در مقابل مدارس، ویدئویی از برخورد زشت چند فرد با یک زن منتشر شد که بازتاب وسیعی در شبکه های اجتماعی داشته است.

عاملان حمله به مادران دانش آموزان مسموم شده بازداشت شدند

به گزارش منیبان، پس از کشیده شدن موج مسمومیت‌های دانش آموزان به تهران و ایجاد اعتراض‌ها در مقابل مدارس، ویدئویی از برخورد زشت چند فرد با یک زن منتشر شد که بازتاب وسیعی در شبکه های اجتماعی داشته است. در همین راستا دفتر سخنگوی فراجا با انتشار اطلاعیه ای از پیگیری این موضوع خبر داد. وزیر کشور از فرمانده کل انتظامی کشور خواست تا عوامل این حادثه شناسایی و به مراجع ذی‌صلاح معرفی شوند. که در نهایت با پیگیری پلیس چهار نفر از عوامل اصلی این موضوع بازداشت و تحویل دادستانی تهران شدند.

روز چهارشنبه و درپی اعلام مسمومیت شماری از دانش‌آموزان در چند مدرسه از تهران، والدین برخی از این افراد در اطراف مدارس حضور پیدا کردند. در این میان تصویری از رفتار نامناسب مردی با یکی از زنان حاضر در اطراف یکی از مدارس در شبکه‌های اجتماعی منتشر و ادعا شد که این زن والدین یکی از دانش‌آموزان است. درپی این انتشار این ویدیو دفتر سخنگوی فراجا از پیگیری جدی این موضوع خبر داده است.

در اطلاعیه‌ دفتر سخنگوی فراجا پیرامون رخ داد خشونت علیه یک زن در مقابل مدرسه ۱۳ آبان آمده است: « کارکنان پلیس هیچ نقشی در آن حادثه نداشته‌اند»

در این اطلاعیه همچنین تاکید شده است که «فرمانده انتظامی تهران بزرگ بلافاصله پس از اطلاع از رخ داد مذکور، تیمی از افسران حرفه‌ای پلیس را مامور پیگیری چند و چون آن حادثه کرد و تجسس‌های آن ماموران نشان داد که در آن رخ داد کارکنان پلیس هیچ نقشی، خواه مستقیم یا غیر مستقیم، نداشته‌اند». همچنین دفتر سخنگوی فراجا تاکید کرده که «پلیس ضمن تبرا جستن از اینگونه اقدامات، پس از انجام بررسی‌های لازم، نتیجه را به سمع و نظر شهروندان خواهد رساند».

دستور وزیر کشور برای پیگیری حادثه برخورد نامناسب با یک خانم مقابل یکی از مدارس تهران

وزیر کشور از فرمانده کل انتظامی کشور خواست تا عامل یا عوامل برخورد نامناسب با یکی از بانوان که فیلم آن در فضای مجازی منتشر شده را شناسایی و به مراجع ذی‌صلاح معرفی شوند.

متن کامل دستور وزیر کشور به این شرح است:

بسمه تعالی

سردار سرتیپ پاسدار رادان

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

به دنبال انتشار تصاویر برخورد نامناسب فردی با یکی از بانوان، ضمن تشکر از انتشار مسئولانه اطلاعیه فراجا، مقتضی است تا در پرتو اهتمام جدی دولت به صیانت از حقوق عموم شهروندان و به خصوص بانوان در جامعه اسلامی و جلوگیری از تعدی به حریم ایشان، با قید فوریت نسبت به بررسی موضوع و شناسایی و معرفی فرد یا افراد خاطی به مراجع ذیصلاح اقدام نمائید.

دستور سازمان قضایی نیروهای مسلح در خصوص این اتفاق

در پی انتشار تصاویری از برخورد ناشایست فردی با یک خانم در برابر مدرسه‌ای در تهران، روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح با انتشار اطلاعیه‌ای به موضوع واکنش نشان داد.

در اطلاعیه این سازمان تاکید شده، این موضوع از همان لحظات اولیه اطلاع در دست بررسی دادستان نظامی تهران قرار گرفته و به محض مشخص شدن ابعاد مختلف آن به اطلاع مردم شریف رسانده خواهد شد.

تمامی پرسنل نیروهای مسلح موظف به رعایت قوانین و حدود شرعی و اخلاقی در برخورد با شهروندان و متهمین یا حتی مجرمین هستند و با هرگونه تخلفی در این زمینه برخورد قانونی خواهد شد.

بازداشت عاملان رفتار خشن با زنی در مقابل یک مدرسه در تهران

دفتر سخنگوی فرماندهی انتظامی اعلام کرد: افرادی که در مقابل مدرسه 13 آبان یک خانم را مورد ضرب و شتم قرار داده بودند، شناسایی و دستگیر شدند. تسنیم تعداد بازداشت شدگان را  چهار نفر اعلام کرد.

فارس: زن 54 ساله هیچ فرزندی در مدرسه دخترانه 13 آبان تهرانسر ندارد

خبر گزاری فارس مدعی شد؛ فیلمی چند ثانیه‌ای از درگیری با یک زن در حاشیه مدرسه دخترانه تهرانسر منتشر و گفته شد که این زن مادر یکی از دختران دانش‌آموز این مدرسه بوده که به علت نگرانی از وضعیت دخترش مقابل مدرسه آمده اما اعتراض برخاسته از دغدغه یک مادر به سلامتی فرزندش، با بازداشت آن هم به شکل خشن پاسخ شده است.

اما بررسی‌های تکمیلی و هویتی نشان می‌دهد این زن 54 ساله هیچ فرزندی در مدرسه دخترانه 13 آبان تهرانسر ندارد و در طول چند ساعت حضورش در مقابل مدرسه مکرراً اقدام به تشویق دانش‌آموزان و عابران به سر دادن شعارهای ساختارشکنانه کرده است.

البته شیوه نامناسب برخورد با این خانم مورد  اعتراض و پیگیری مسئولان قرار گرفته و وزیر کشور و سازمان قضایی نیروهای مسلح برای برخورد با فرد خاطی دستورهایی داده‌اند اما تیتر اخبار و ویدئوهای منتشر شده از این ماجرا  همچون "برخورد با مادر یکی از دانش‌آموزان مسموم‌‌شده مدرسه 13 آبان" واقعیت ندارد.

پلیس: ضاربان یک خانم در مقابل مدرسه تحویل دادستانی تهران شدند

دفتر سخنگوی فرماندهی انتظامی اعلام کرد: ضاربان یک خانم در مقابل مدرسه 13 آبان تحویل دادستانی تهران شدند.

خزعلی: کمیته ویژه‌ پیگیری مسمومیت دانش آموزان تشکیل شد

همچنین انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: با دستور رئیس جمهور کمیته ویژه‌ای برای پیگیری مساله و شناسایی عوامل مسمومیت دانش آموزان در کشور ایجاد شد و امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسد. خزعلی ادامه داد: امیدواریم با اهتمام دولت در زمینه ارتقای تحصیلی بانوان و شناسایی عوامل مسمومیت دانش آموزان دختر؛ زمینه آرامش این قشر در سرزمین ایران فراهم شود.


ت ت
کدخبر: 142401 تاریخ انتشار
منبع ايسنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها