رتبه بندی معلمان؛ ارزیابی فلهای با خطاهای زیاد
هرکسی امتیاز پایینی آورده و اعتراض دارد به او میگویند مدیر مدرسه به شما امتیاز کمی داده است، در واقع معلم را مقابل معلم قرار میدهند.
به گزارش منیبان: یک معلم با انتقاد از رتبه بندی معلمان گفت: هرکسی امتیاز پایینی آورده و اعتراض دارد به او میگویند مدیر مدرسه به شما امتیاز کمی داده است، در واقع معلم را مقابل معلم قرار میدهند.
متاسفانه ارزیابیها برای رتبه بندی معلمان فلهای انجام شده، قطعاً خطای زیادی در ارزیابیها وجود داشته است.
نرگس ملکزاده، معلم:
هرکسی امتیاز پایینی آورده و اعتراض دارد به او میگویند مدیر مدرسه به شما امتیاز کمی داده است، در واقع معلم را مقابل معلم قرار میدهند.
شیوهنامهها و آییننامههای بسیار سختگیرانهای طراحی کردند تا همان اندک امیدی که معلمها به رتبهبندی داشتند از بین برود.
بعد از بارگذاری مدارک نمره بندها تغییر میکرد، طوریکه مثلاً اگر یک بندی موقع بارگذاری مدرک ۱۰ امتیاز داشت بعداً متوجه شدیم امتیاز آن بند تغییر کرده و مثلاً به شش امتیاز کاهش پیدا کرده است.
بندهای بخش شایستگی عمومی را خود معلمها باید به شیوه خوداظهاری تکمیل میکردند اما در نهایت ارزیابها نمرات این بخش را کاهش دادند.
علی بهشتینیا، معلم:
معلم چهکاری باید انجام دهد که اعتقادات و رفتارش قابل اندازهگیری باشد؟
معلمها سالها است فعالیت جهادی دارند، اما جایی فعالیت آنها مستندسازی نشده است، وقتی مستندی وجود ندارد چطور یک معلم میتواند فعالیت جهادی خود را در سامانه بارگذاری کند؟
متاسفانه ارزیابیها فلهای انجام شده، قطعاً خطای زیادی در ارزیابیها وجود داشته است.
از این به بعد معلمی که باید کار تدریس را انجام میداد باید بیفتد دنبال مدرک و تقدیرنامه
کار معلم علمی است و اگر ورزش میکند برای خودش ورزش میکند، چه لزومی دارد شرکت در مسابقات ورزشی نمرهای به نمره رتبهبندی معلمها اضافه کند.