فروش میلیاردی صنایع دستی در مازندران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران میزان فروش سوغات و صنایع دستی را ۱۵ میلیارد ریال اعلام کرد.

فروش میلیاردی صنایع دستی در مازندران

به گزارش منیبان؛ صادق برزگر با اشاره به برپایی ۲۱ نمایشگاه صنایع دستی با ۸۵۵ غرفه در استان گفت: از ۲۷ اسفندماه تا چهارم فروردین ماه میزان فروش صنایع دستی و سوغات استان ۱۵ میلیارد ریال بوده است.

وی با اظهار این که حدود هزار و ۵۰۰ نفر از نمایشگاه های صنایع دستی و سوغات و بازارچه های استان بازدید کردند، افزود: پر فروش ترین صنایع دستی استان در این نمایشگاه ها و بازارچه ها را حصیربافی، لاک تراشی، خراطی چوب، سفال، سرامیک و البسه محلی بوده است.

وی با اشاره به برپایی چهار نمایشگاه ملی صنایع دستی در شهرهای استان گفت: در این نمایشگاه ها ۱۵ استان کشور همچون گیلان، یزد، آذربایجان، زنجان، سیستان و بلوچستان و بوشهر حضور دارند.

برزگر با اشاره به تاکیدات استاندار مازندران در خصوص برگزاری نمایشگاه های بهاره، گل و گیاه، سوغات و صنایع دستی همزمان و بصورت تفکیکی برگزار و استمرار داشته باشد، گفت: با توجه به تقارن ماه رمضان با نوروز ۱۴۰۲ ساعت نمایشگاه از ۹ صبح تا ۲۳ برای بازدید دایر می باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به ثبت ملی دو شهر و روستا در سال گذشته، ۱۴ کارگاه صنایع دستی در شهرها و روستای ثبت ملی برای بازدید هنرمندان برپا شده است.

وی شمار مسافران نوروزی استان را حدود ۹ میلیون نفر شب اعلام کرد.

ت ت
کدخبر: 146519 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها