شناسایی عامل سرقت از حساب با ترفند ارسال لینک جعلی

رئیس پلیس فتای استان سمنان گفت: عامل برداشت غیرمجاز از حساب یکی از شهروندان با ترفند ارسال لینک جعلی شناسایی شد.

شناسایی عامل سرقت از حساب با ترفند ارسال لینک جعلی

به گزارش منیبان؛ سرهنگ محمدرضا فدائیان، رئیس پلیس فتای استان سمنان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مبلغ ۵۸ میلیون ریال از حساب وی به‌صورت اینترنتی برداشت ‌شده است، با توجه به حساسیت موضوع، پرونده تشکیل شد و رسیدگی به آن در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

او به اقدامات فنی و تخصصی پلیس در این راستا اشاره کرد و افزود: سرانجام مشخص شد که متهم با متهمان در قالب فیشینگ اقدام به ارسال پیامی مبنی بر دریافت سود سهام عدالت در یکی از گروه‌های شبکه اجتماعی می‌کند و شاکی پس از ورود به لینک و نصب نرم‌افزار جعلی، بلافاصله این مبلغ از حساب بانکی وی به‌صورت غیرمجاز برداشت می‌شود.

رئیس پلیس فتای استان سمنان ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با استفاده از سامانه‌های تخصصی در اختیار متوجه شدند که متهم با متهمان در ازای مبلغ برداشت‌شده از حساب شاکی قصد خرید رمزارز از طریق صرافی‌های داخلی و انتقال آن به خارج از کشور را دارند که بلافاصله با هماهنگی مقام قضایی، مبلغ مورد نظر در درگاه پرداخت صرافی مسدود و در کمتر از ۱۰ ساعت وجوه سرقت‌شده به‌حساب شاکی عودت داده شد.

فدائیان با اشاره به لزوم حفظ هوشیاری کاربران هنگام فعالیت در فضای مجازی، از عموم مردم خواست از هرگونه کلیک روی لینک‌های ناشناسی با عنوان سامانه ثنا، قطعی یارانه واریز سود سهام عدالت و ... خودداری کرده و در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی WWW.CYBERPOLICE.IR گزارش کنند.


ت ت
کدخبر: 148229 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها