جاده‌های مسدودشده لرستان بازگشایی شد

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای لرستان با اشاره به ریزش‌برداری از محورهای این استان از بازگشایی محورهای مسدود شده در بارش‌های سیل‌آسای خبر داد.

جاده‌های مسدودشده لرستان بازگشایی شد

به گزارش منیبان؛ مرتضی شیروانی، مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای لرستان، با اشاره به فعالیت سامانه بارشی اخیر در لرستان، اظهار داشت: ریزش سنگ و گل‌ولای در پی این سامانه در سطح محورهای مواصلاتی این استان رخ داد که با تلاش بی‌وقفه راهداران ریزش‌برداری و پاک‌سازی شده است.

او با اشاره به بازگشایی محورهای مسدود شده در لرستان افزود: محور خرم‌آباد- پلدختر که با تصمیم ستاد مدیریت بحران این استان مسدود شده بود بازگشایی شد، اما تردد خودروهای سنگین در این محور همچون سابق ممنوع است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای لرستان عنوان کرد: محورهای دورود- عمارت، کوهدشت- پای آستان و محور خرم‌آباد به بیشه که در راستای جلوگیری از خطرات احتمالی مسدود شده بود پس از ایمن‌سازی بازگشایی شد.

او با اشاره به از خودگذشتگی راهداران در موقعیت‌های بحرانی بیان کرد: سه نفر از راهداران لرستان در 45 روز گذشته حین خدمت توسط رانندگان بی‌احتیاط به‌شدت مصدوم شدند و یکی از آنان دچار آسیب مغزی شده است.

شیروانی با بیان اینکه راهداران مصدوم‌ شده لرستان هنوز سلامتی خود را به‌دست نیاورده‌اند، گفت: رانندگان نکات ایمنی و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

موج بارندگی‌ها که از بامداد چهارشنبه 23 فروردین‌ماه در لرستان آغاز شد هم‌اکنون  فروکش کرده است  و اغلب نقاط این استان به‌ویژه مناطق جنوبی مانند شهرستان‌های کوهدشت، پلدختر و رومشکان در معرض نوسانات جوی برآمده از تغییرات جوی سامانه اخیر قرار گرفت.

سامانه بارشی اخیر در همان ساعات ابتدایی آب‌گرفتگی، سیلابی‌شدن مسیل‌ها، اختلال در تردد و ایجاد رواناب‌های سطحی را در برخی مناطق لرستان رقم زد تا میزان استحکام زیرساخت‌های این استان در هنگام بلایای طبیعی رخ بنماید.

منبع: تسنیم

ت ت
کدخبر: 149860 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها