وزیر بهداشت تاکیدکرد:

ضرورت تامین حق نیروهای کار با ایجاد محیط‌های کاری ایمن و بهداشتی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: لازم است در خصوص تأمین حق نیروهای کار با ایجاد محیط‌های کاری ایمن و بهداشتی که ضامن حفظ و ارتقای سلامت شاغلان به عنوان سرمایه انسانی کشور است، بیش از پیش گام برداریم.

ضرورت تامین حق نیروهای کار با ایجاد محیط‌های کاری ایمن و بهداشتی

به گزارش منیبان؛ بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای ( ۲۸ آوریل) افزود: روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای را با قدردانی و ارج نهادن به زحمات کلیه تلاشگران، دست اندرکاران، بازرسان، پزشکان، کارشناسان و اعضای هیأت علمی بهداشت حرفه ای در عرصه های مختلف خدمت رسانی در حوزه سلامت شاغلان کشور گرامی می داریم.

او تصریح کرد: کار در اسلام ارزش است و کارگر جایگاهی بالا و والا دارد؛ به طوری که نبی مکرم اسلام(ص) بر دست کارگر بوسه می زند. پس حفظ و ارتقای ایمنی چنین جایگاهی از تکالیف مهم نظام کار و تولیدبه شمار می آید. با نظر به این که امسال با تدبیر مقام رهبری (مدظله العالی) سال مهار تورم و رشد تولید نامیده شده و با توجه به این که نیروی کار پیشران تولید بوده و از توانمندیهای جسمی و روانی او برای تولید و دستیابی به پیشرفت اقتصادی استفاده می شود، لازم است در خصوص تأمین حق نیروهای کار با ایجاد محیط های کاری ایمن و بهداشتی که ضامن حفظ و ارتقای سلامت شاغلان به عنوان سرمایه انسانی کشور است، بیش از پیش گام برداریم.

به گفته وزیر بهداشت، حرکت به سوی استقرار و بهبود مستمر ایمنی و بهداشت کار در کارگاه ها و کارخانجات کشور، موجبات کاهش حوادث و بیماری های شغلی و صرفه‌جویی در هزینه های اقتصادی مستقیم و غیرمستقیم مرتبط با آنها را فراهم می کند، علاوه بر این با توجه به اینکه تقریباً نتایج تمامی مطالعات انجام یافته در این خصوص، بیانگر تأثیر مثبت سرمایه گذاری در امر ایمنی و بهداشت حرفه ای و تأمین سلامت شاغلان بر افزایش بهره وری و رشد اقتصادی است و این مسأله، اولویت برنامه های ایمنی و بهداشت حرفه ای را دو چندان می سازد.

عین اللهی تصریح کرد: شایسته است با عزم ملی در راستای نیل به چشم انداز کار ایمن و سالم برای همه و حفظ و ارتقاء سلامت شاغلان که از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، تلاش کنیم. برای دستیابی به این مهم لازم است برای بهبود وضعیت ایمنی و بهداشت حرفه ای در کلیه محیط های کاری، جلب مشارکت همه ذینفعان از جمله کارفرمایان و کارگران و ایجاد تفاهم اجتماعی بین آنان، اقدامات پیشگیرانه و کنترلی بهداشت کار و همچنین ترویج فرهنگ ایمنی و بهداشت حرفه ای، سیاستگذاری و برنامه ریزی مؤثر و جامعی داشته باشیم.

او در پایان اظهار کرد: امیدوارم در سال جاری با تلاش جمعی و پشتیبانی از اجرای برنامه های بهداشت حرفه ای و ایمنی و تلاشگران این حوزه، شاهد گام های مؤثر برای نهادینه سازی و استقرار محیط کار ایمن و بهداشتی به عنوان یکی از حقوق اصلی نیروی کار باشیم.

ت ت
کدخبر: 152280 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها