تاکید رئیس هلال‌ احمر بر لزوم توانمندی و آمادگی کامل کادر درمانی در حج امسال

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید براینکه مسئول سلامت جسمی زائران حج 1402، هلال احمر است، گفت: کادر پزشکی در سطح استاندارد به عربستان اعزام می‌شود تا سلامت زائران در معرض خطر قرار نگیرد.

تاکید رئیس هلال‌ احمر بر لزوم توانمندی و آمادگی کامل کادر درمانی در حج امسال

به گزارش منیبان؛ پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در ایام حج باید در مدینه مطب‌های پزشکی داشته باشیم تا از مشکلات آینده برای زائران پیشگیری کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: کادر پزشکی ما در حج باید تکمیل باشد، با اعزام نیروی متخصص ناکافی، در صورت بروز مسمومیت و یا همه گیری (پاندمی‌) میان زائران قطعا با شرایط سختی مواجه می‌شویم. بنابراین برای هر تخت باید یک پرستار داشته باشیم و این موضوع از سوی کشور عربستان هم تاکید شده است.

کولیوند تاکید کرد: تامین سلامت حجاج وظیفه هلال‌احمر است و اگر اتفاقی برای این حجاج بیفتد ما مسئول آن هستیم. براین اساس حد استاندارد اعزام نیرو در حج 1402 باید رعایت شود زیرا تعداد حجاج مسن که بیماری مزمن هم دارند بالاست و لازم است با آمادگی کامل نیروی کادر پزشکی و درمانی اعزام شود.

او گفت: امسال 80 درصد زائران بالای 50 سال سن دارند و 2 هزار و 300 زائر بالای 80 سال داریم که این مسئله شرایط را برای ارائه خدمات درمانی حساس کرده است.


ت ت
کدخبر: 152330 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها