رییس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش خبر داد:

تجهیز حوزه‌های امتحان نهایی به دوربین مدار بسته و راکت سیگنال‌یاب

رییس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: برای تامین امنیت آزمون‌های نهایی، حوزه‌های اجرا به دوربین مداربسته و راکت‌های سیگنال یاب مجهز می‌شوند.

تجهیز حوزه‌های امتحان نهایی به دوربین مدار بسته و راکت سیگنال‌یاب

به گزارش منیبان؛ محسن زارعی امروز در نشست خبری با خبرنگاران با موضوع برگزاری آزمون نهایی خرداد گفت: مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۴۰۲ سوابق تحصیلی ۴۰ درصد تاثیر قطعی دارد و این میزان در سال ۱۴۰۵ به ۶۰ درصد تاثیر قطعی می‌رسد.

او افزود: پیش از این برنامه درسی، آموزش معلم و یادگیری در حاشیه قرار گرفته بود و تمرکز به تست زنی بود اما با این مصوبات مرجعیت مدرسه و معلم دوباره بازمی‌گردد. این مصوبه توجه دانش آموزان را به یادگیری عمیق معطوف می‌کند.

امکان طراحی سوال را همه دبیران دارند و پس از غربال کردن، سوالات در اختیار طراحان قرار می‌گیرد

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آزمون نهایی یک آزمون ملاک مرجع بود که با این مصوبه جنبه رقابتی پیدا می‌کند بنابراین استاندارد بودن سوالات و تصحیح مناسب در دستور کار قرار می‌گیرد. راه‌اندازی بانک ارزشیابی یا بانک سوال از اقداماتی بود که نظر دبیران در طراحی سوال پرسیده شده است ، امکان طراحی سوال را همه دبیران دارند و پس از غربال کردن، سوالات در اختیار طراحان قرار می‌گیرد.

    پس از این شناسایی، طراحی همه آزمون‌های داخل و خارج از کشور در در فضای قرنطینه انجام می‌شود سپس سوالات رمزگذاری می‌شود و در اختیار رییس حوزه قرار می‌گیرد و اتاق قرنطینه قرار دادیم تا در فضای قرنطینه فایل سوال را پرینت می‌گیرند و بعد سوالات سر جلسه در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد و اطمینان می‌دهم که به هیچ عنوان امکان لو رفتن سوال وجود ندارد.

او با بیان اینکه تصحیح الکترونیک در دستور کار قرار گرفته است،یادآور شد: سامانه و فرآیند مورد تایید همه استان‌ها قرار گرفته است، مشخصات دانش آموزان در برگه رمزینه شده است و هر مصحح برگه دانش آموزان سایر استان‌ها را تصحیح می‌کند.

ادامه دارد...


ت ت
کدخبر: 154947 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها