سفر به مرگبارترین گرداب جهان+عکس

آیا شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که به ماجراجویی‌های خطرناک در دل جاذبه‌های عجیب و ترسناک علاقه دارید؟ این مقاله برای شماست.

سفر به مرگبارترین گرداب جهان+عکس

به گزارش منیبان؛ گرداب آشیانه عقاب در ایالت فلوریدای امریکا یکی از مرگبارترین جاذبه‌های گردشگری امریکاست. در این مقاله سفری هیجان‌انگیز به یکی از ترسناک‌ترین گرداب‌های جهان داریم، با ما تا انتهای مقاله همراه بمانید.

چرا گرداب آشیانه عقاب مرگبار است؟

گرداب آشیانه عقاب در واقع یک سوراخ سطحی است که در شمال شرقی ایالت فلوریدا در آمریکا قرار دارد و با نام “Eagle’s Nest Sinkhole” نیز شناخته می‌شود.

این سوراخ به دلیل زیبایی طبیعی خود، جذابیت زیادی برای غواصان دارد و به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری پرطرف‌دار در امریکا شناخته می‌شود. این سوراخ عمقی حدود ۳۰۰ فوت (۹۰ متر) دارد که برای غواصان باتجربه و تمرین، فرصتی برای کاوش و اکتشاف زیبایی‌های زیر آب فراهم می‌کند.

سوراخ گرداب آشیانه عقاب یکی از محبوب‌ترین مقصدهای غواصان در جهان است و با ارتفاع حدود ۱۰۰ فوت (۳۰ متر) بالای سطح آب، یکی از عمیق‌ترین سوراخ‌های طبیعی جهان به شمار می‌رود. این سوراخ در محدوده پارک ملی پژاشوایا در ایالت فلوریدا واقع شده و تحت حفاظت و مدیریت پارک ملی قرار دارد.

هر ساله هزاران غواص و گردشگر به این منطقه سفر می‌کنند تا از زیبایی‌های این سوراخ بهره‌مند شوند. آب گرداب آشیانه عقاب بسیار صاف و شفاف است همین باعث شده که شناگران بتوانند تا چند متر در اعماق گرداب را به‌راحتی از سطح آب ببینند.

گرداب

غاری مرگبار

عمق زیاد این گرداب طبیعی باعث شده که ورود به آن تنها برای غواصان حرفه‌ای و باتجربه مجاز باشد. در ضمن، ورود به این سوراخ بدون مجوز ممنوع است و غواصان باید مجوز رسمی و تجربه کافی داشته باشند تا وارد سوراخ شوند.

جالب اینجاست که این گرداب برای شنا کاملا ایمن است؛ اما برای غواصی یکی از مرگبارترین گرداب‌های جهان است. از سال ۱۹۸۱ تاکنون حدود دوازده نفر در آن جان خود را از دست‌ داده‌اند. حتی تعدادی از مربیان باتجربه غواصی در این گرداب گیر افتاده‌اند و به همین دلیل این گرداب تا مدت نامحدود بسته شده است. یکی از دلایل این اتفاق سختی انجام غواصی و سطح مهارت لازم برای مسیریابی آن در عمق نودمتری است.


ت ت
کدخبر: 155264 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها