جوابیه وزارت بهداشت به مصاحبه نوروزی واعظی با منیبان

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با انتشار جوابیه ای به اظهارات محمود واعظی در گفتگوی نوروزی با منیبان واکنش نشان داد.

جوابیه وزارت بهداشت به مصاحبه نوروزی واعظی با منیبان

به گزارش منیبان، رئیس دفتر رئیس جمهور سابق در مصاحبه تفصیلی با منیبان که در سه قسمت منتشر شد (قسمت اول، قسمت دوم، قسمت سوم) برخی ناگفته ها در خصوص عملکرد دولت روحانی را بازگو کرد. این گفتگو بازتاب بسیاری در جامعه داشت و باعث واکنش نهادهای دولتی شد. حالا پس از گذشت یک ماه و نیم از این گفتگو، وزارت بهداشت در جوابیه ای به بخشی از این مصاحبه در مورد واکسن کرونا واکنش نشان داد.

شکست کرونا با اعتماد عمومی

تا پیش از خرداد ماه 1400 عده ای موانعی همچون نپیوستن ایران به FATF  را مانع واردات انبوه واکسن تلقی می کردند که دولت سیزدهم با تسریع در واردات انبوه واکسن به کشور بر این ادعا خط بطلان کشید. 

با آغاز به کار دولت سیزدهم، با توجه به تاکید رئیس جمهور محترم بر سرعت بخشیدن به واکسیناسیون مردم  به عنوان  اولویت نخست و رایزنی های بین المللی از سوی مقامات به ویژه رئیس جمهور محترم واردات گسترده واکسن به کشورمان صورت گرفت.همچنین  با ورود مستقیم دیگر مسئولان ذیربط  به موضوع  تامین واکسن ، هم گرایی بین بخشی قابل توجه در میان دستگاه های اجرایی و رشد و توسعه زیرساختهای تولید واکسن در کشور، واکسیناسیون شتابی در خور توجه یافت.

با مجموعه تلاش های انجام شده، میزان تامین واکسن در دولت مردمی و انقلابی تا به امروز به بیش از 180 میلیون دز رسیده است و با همراهی و اعتماد مردم به خدمتگزاران خود، اقبال به واکسیناسیون عمومی، در کنار ایثار و فداکاری مدافعان سلامت، شرایطی کاملا متفاوت با وضعیت قبل در مدیریت کرونا را رقم زده است؛ به طوری که با مصونیت بخشی به جامعه در برابر بیماری کووید 19 از طریق گسترش واکسیناسیون سراسری با پوشش 85 درصدی در کل جمعیت، تزریق بیش از 155 میلیون دز و تامین مجموعا بیش از 200 میلیون دز واکسن از انواع وارداتی و تولید داخل، آمار روزانه جانباختگان کرونا از 700 نفر در زمان تحویل دولت سیزدهم در سال 1401 به تک رقمی و صفر گرایید. توضیح آن که در روزهای پایانی مرداد و ابتدای شهریور 1400 روزانه بیش از 5 هزار بیمار کرونایی شناسایی می شد و حدود 700 نفر فوت می کردند وزارت بهداشت دولت سیزدهم در کمتر از یک سال بعد به آمار شناسایی روزانه کمتر از 200 نفر مبتلا و کمتر از 100  نفر بستری بدون فوت یا توام با فوت تک رقمی دست یافت.

بر کسی پوشیده نیست که این دستاورد ملی در واکسیناسیون سراسری و گسترده به رغم نارسایی های ناشی از تحریم های ناجوانمردانه استکبار و با مدد الهی تحقق یافته و با حمایت های رهبر عظیم الشان انقلاب، همت رییس جمهور انقلابی و دولت مردمی حاصل گردیده است که نشان از قدرت ملت ایران، روحیه ایثار نیروهای سلامت، اخلاص و ابتکار دانشمندان مومن و همبستگی عمیق مردم عزیزمان با دولت خدمتگزار و دیگر قوا و نهادهای انقلابی دارد.

جوابیه وزارت بهداشت


ت ت
کدخبر: 155654 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها