خبرنگار:

سیلاب «سیاهو» قاتل ۳دختر

سیلاب تابستانی در رودخانه سیاهو در هرمزگان جان سه دختر را گرفت. جسد قربانیان پس از ساعت‌ها جست‌وجوی امدادگران هلال‌احمر در ۲۰ کیلومتری محل حادثه پیدا شد.

سیلاب «سیاهو» قاتل ۳دختر

به گزارش منیبان، خانواده‌ای از سیب و سوران ‌سیستان‌و‌بلوچستان به بندرعباس سفر کردند تا با فامیل‌های خود دیدار کنند. چند روز بیشتر از حضورشان در بندرعباس نگذشته بود که به پیشنهاد دختران تصمیم گرفتند برای این‌که گرمای هوا را به نسیمی خنک تبدیل کنند به سمت رودخانه سیاهو بروند. صبح چهارشنبه هفته گذشته همگی به کنار رودخانه رفتند‌. همه چیز خوب بود اما ناگهان سیلابی عظیم سرنوشت دو خانواده را سیاه کرد‌.نادیا ۱۲ ساله با خواهرش نائله ۱۴ ساله در بستر رودخانه کم آب مشغول بازی بودند. چند متر آنطرف‌تر دختر ۱۶ ساله مهمان‌شان به نام نائله هم در حال بازی بود که سیلاب ناگهانی آنها را با خود برد. حادثه آنقدر سریع رخ داد که خانواده سه دختر شوکه شده بودند و وقتی به خود آمدند و سعی کردند آنها را نجات دهند که حجم سیلاب زیاد بود و توان مقابله با آن را نداشتند. دقایقی بعد با هلال‌احمر و پلیس تماس گرفته و درخواست کمک کردند تا شاید دختران‌شان زنده پیدا شوند.

مختار سلحشور، مدیرعامل هلال‌احمر استان هرمزگان در گفت‌وگو با جام‌جم در مورد جزئیات این حادثه گفت: ساعت ۱۶ عصر چهارشنبه گذشته مفقود شدن سه دختر نوجوان در سیل به هلال‌احمر اعلام شد. بلافاصله ۲۰ امدادگر به محل حادثه اعزام و جست‌وجوهای خود را آغاز کردند تا ردی از مفقودشدگان به دست آید که در شب نخست هیچ ردی از آنها پیدا نشد.

وی ادامه داد: صبح روز پنجشنبه دوباره عملیات جست‌وجو در منطقه آغاز شد که امدادگران ساعت ده صبح توانستند جسد دو خواهری که از سیستان و بلوچستان آمده بودند را پیدا کنند. جسد دو دختر بچه از آب خارج و تحویل نیروهای انتظامی شد. جست‌وجوها برای پیدا کردن سومین مفقودی ادامه پیدا کرد تا این‌که جسد او ۲۰ کیلومتر پایین‌تر از محل حادثه پیدا و از آب خارج شد. 

سلحشور خاطر نشان کرد: پیش از وقوع سیلاب از طرف اهالی و بخشداری هشدار داده شده بود اما این دو خانواده به هشدارها توجه نکردند و این حادثه تلخ رقم خورد. هموطنان در صورتی که درباره وقوع سیلاب هشدار داده می‌شود، به موضوع توجه کرده و از ورود به حریم رودخانه یا توقف در حاشیه آن در زمان هشدار خودداری کنند. سیلاب به خصوص در فصل گرما ناگهانی رخ می‌دهد و غافلگیر کننده است.


ت ت
کدخبر: 170586 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها