مرد شیطان صفت مادر و دختر زاهدانی را بی حیثیت کرد

پلیس سیستان و بلوچستان ایران، فردی را به اتهام اخاذی از یک مقتول پس از تهدید به انتشار اطلاعات شخصی و تصاویر به دست آمده از طریق شبکه های اجتماعی دستگیر کرد.

مرد شیطان صفت مادر و دختر زاهدانی را بی حیثیت کرد

به گزارش منیبان، سرهنگ حسن کیخا رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان از شکایت و ملاقات حضوری مادر و دختری مبنی بر تهدید و اخاذی از فردی در فضای مجازی خبر داد و گفت: بررسی کارشناسان پلیس فتا. با اقدامات فنی و شگردهای ویژه پلیسی، متهم به هویت معلوم در یکی از محله های شهر شناسایی و دستگیر شد. متهم پس از مواجهه با مدارک پلیس به جرم خود اعتراف کرد.

متهم ابتدا از طریق شبکه های اجتماعی با شاکی آشنا شده بود. متهم پس از جلب اعتماد شاکی، تماس ها و تصاویر خصوصی وی را دریافت و با تهدید به انتشار اطلاعات و تصاویر اقدام به اخاذی از وی کرد.

سرهنگ کیخا نسبت به افراد فرصت طلب که با ترفندهای مختلف اقدام به به دست آوردن تصاویر و اطلاعات شخصی شهروندان می کنند هشدار داد. وی از شهروندان خواست به افرادی که با وعده های مختلف قصد برقراری ارتباط اجتماعی با آنها را دارند اعتماد نکنند و تصاویر شخصی خود را برای آنها ارسال نکنند. وی همچنین از کاربران فضای مجازی خواست توصیه های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق مرکز فوریت های سایبری با شماره تلفن 096380 و یا مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی www.Cyberpolice.gov.ir با کارشناسان خود در میان بگذارند.

ت ت
کدخبر: 176791 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها