مزایای باورنکردنی صندوق های بازنشستگی تکمیلی

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار در خصوص صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی گفت: بخشی از حقوق کارکنان علاوه بر منابعی که کارفرمایان ترجیح می دهند برای آینده کارکنان خود ذخیره کنند در این صندوق ها سرمایه گذاری می شود.

مزایای باورنکردنی صندوق های بازنشستگی تکمیلی

به گزارش منیبان به نقل از پی ام آپ ، زمانی که کارمندان به تاریخ بازنشستگی خود می رسند، این مبالغ تسویه شده و به حساب افراد واریز می شود. البته این کار در ساختارهای مختلفی در برخی شرکت ها، دستگاه ها و سازمان ها انجام می شود. اما گاهی اوقات در شفافیت آنها مشکلاتی وجود دارد و مشکلات مالیاتی و … دارند. با تعریف صندوق بازنشستگی تکمیلی در بازار سرمایه، شرایطی را ایجاد می کنیم که کارفرمایان بتوانند با منابعی که با کسر درصدی از حقوق کارکنان به اضافه مبلغی که بر عهده کارفرما است، واحدهای این صندوق ها را خریداری کنند که مدت طولانی باقی می ماند.

عشقی افزود: به همین دلیل بر بلندمدت تاکید داریم زیرا مقایسه بازدهی بازار سرمایه با سایر بازارها در بازه زمانی 10 یا 20 ساله نشان می دهد که این بازار بازدهی بسیار بالاتری را برای سرمایه گذاران به همراه داشته است. علاوه بر این، صندوق های بازنشستگی اجباری گاهی اوقات مشکلی به نام تصدی‌گری یا بنگاه‌داری دارند. اما صندوق های بازنشستگی تکمیلی به دلیل حد نصاب سرمایه گذاری از حق نگهداری برخوردار نیستند. بنابراین در درازمدت مشکلی برای مدیریت این وجوه نخواهیم داشت و منابع به مقدار کم در سهام های مختلف سرمایه گذاری می شود.

به گفته رئیس سازمان بورس، با توجه به سابقه تقریباً 18 ساله صندوق های سرمایه گذاری در بازار سرمایه، چیزی به نام نکول (عدم انجام تعهدات) نسبت به این صندوق ها نداریم. با توجه به مدیریتی که بر حد نصاب صندوق ها اعمال می شود و سازمان بورس بر این حد نصاب ها نظارت جدی دارد و برای صندوق هایی که حد نصاب ها را رعایت نکرده اند موارد تخلف جدی ارائه شده است. بنابراین صندوق های بازنشستگی تکمیلی بدون در نظر گرفتن سابقه کار سرمایه گذاران در بلندمدت بازده خوبی را برای آنها فراهم می کند.

عشقی درباره مزیت های صندوق های بازنشستگی تکمیلی برای کارفرمایان گفت: مهمترین مزیت این صندوق ها برای کارفرما بحث حفظ نیروی انسانی در شرکت ها و سازمان ها خواهد بود. استقبال بسیار خوبی از این سرمایه ها شده و درخواست های زیادی از سوی کارفرمایان برای تاسیس و راه اندازی آن ها دریافت کرده ایم. حداقل سرمایه هر صندوق بازنشستگی تکمیلی 500 میلیارد تومان است. ما یک سری صندوق بازنشستگی تکمیلی دولتی داریم که حداکثر 10 کارفرما می توانند در آن سرمایه گذاری کنند و هر کدام یک حساب جداگانه دارند.

 


ت ت
کدخبر: 179282 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها