از شگرد جدید متکدیان در مشهد شاخ درمی آورید!

معاون اجتماعی و مشارکتهای سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: حمل عروسک به جای نوزاد شگرد جدید متکدیان است و حدود ۳۰ درصد متکدیان در این شهر را زن‌ها تشکیل می‌دهند.

از شگرد جدید متکدیان در مشهد شاخ درمی آورید!

به گزارش منیبان به نقل از تابناک با تو، معاون اجتماعی و مشارکتهای سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: حمل عروسک به جای نوزاد شگرد جدید متکدیان است و حدود ۳۰ درصد متکدیان در این شهر را زن‌ها تشکیل می‌دهند.

مهدی ابراهیمی گفت: متکدیان در مشهد بیشتر به صورت معلول نما، بیمار نما با زخم های عفونی، سالمندان و زنانی که معمولا با کودکان و نوزادان از احساسات و خیرخواهی زائران و مردم سو استفاده می کنند.

وی اضافه کرد: نیمه نخست امسال سه هزار و ۷۳۸ متکدی از سطح شهر مشهد جمع آوری شدند که ۷۶۰ نفر از این تعداد زن بوده اند.

معاون اجتماعی و مشارکتهای سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین بیش از ۲۴۰ کودک‌ که در قالب گل فروشی، شیشه پاک کنی و اسپنددودکنی تکدی‌گری می کردند، جمع آوری و به مرکز غربال کودکان بهزیستی تحویل شدند.

وی بیان کرد: فعالیت قرارگاه اجتماعی مشهد برای ساماندهی موثر متکدیان آغاز شده که به زودی نتایج فعالیت های این قرارگاه اطلاع رسانی خواهد شد.

ابراهیمی اضافه کرد: در ساماندهی موثر، نیازمندان واقعی از حمایت های اجتماعی شورای اجتماعی محله برخوردار خواهند شد.

وی گفت: همچنین در این راستا مرکز نیکوکاری خانه سبز نیز فعال بوده که ماموریت اصلی آن ساماندهی نیازمندان واقعی در معابر است.

معاون اجتماعی و مشارکتهای سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد تاکید کرد: فرهنگ سازی مهم ترین عامل کاهش تکدی‌گری است، کمک های مستقیم مردم به نیازمندانی که نمی شناسند، انگیزه حضور متکدیان حرفه ای را فراهم می کند.

سال گذشته هفت هزار و ۸۰۰ تماس با مرکز ارتباطات مردمی شهرداری مشهد با درخواست دستگیری و جمع آوری متکدیان، افراد بی سرپناه و کودکان کار برقرار شد که در نتیجه چهار هزار و ۸۵۹ متکدی و کودک کار از سطح شهر مشهد جمع آوری شدند.

ت ت
کدخبر: 191437 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها