رپرتاژ

آشنایی با رستوران های قدیمی و کلاسیک شهر تهران

هنوز هم افراد زیادی هستند که به دنبال رستوران‌های قدیمی می‌گردند تا بتوانند غذای خود را به دور از شلوغی‌ها و زندگی مدرن شهری میل کنند. به همین دلیل است که امروزه حتی با ورود به شهرهای مدرن نیز شاهد سالن‌های غذاخوری با این سبک غذاها و دکوراسیون هستیم.

آشنایی با رستوران های قدیمی و کلاسیک شهر تهران

هنوز هم افراد زیادی هستند که به دنبال رستوران‌های قدیمی می‌گردند تا بتوانند غذای خود را به دور از شلوغی‌ها و زندگی مدرن شهری میل کنند. به همین دلیل است که امروزه حتی با ورود به شهرهای مدرن نیز شاهد سالن‌های غذاخوری با این سبک غذاها و دکوراسیون هستیم. در این فرصت می‌خواهیم سری به کوچه و پس‌کوچه‌های تهران بزنیم و با تعدادی از رستوران‌های قدیمی و کلاسیک سطح شهر آشنا شویم.

رستوران‌های قدیمی تهران کدامند؟

در میان تنوع بالای رستوران‌هایی که در شهر تهران وجود دارد، برخی از آنها قدیمی و کلاسیک‌اند و با دکوراسیون سنتی و غذاهای کاملا ایرانی، آماده پذیرایی از مهمانان خود هستند. از میان تعداد زیادی از این سالن‌های غذاخوری در تهران، می‌توانیم به «هانی»، «مسلم»، «عالی قاپو»، «نایب»، «گیلار»، «قدح»، «مس توران» و... اشاره کنیم. برای سفارش غذا آنلاین از هر رستوران می‌توانید به اسنپ فود مراجعه کنید.

رستوران هانی تهران

رستوران هانی یکی از معروف‌ترین غذاخوری‌ها شهر تهران است که اولین شعبه آن در سال 1356 تاسیس شد و پس از آن شعب جدیدتری نیز در نقاط مختلف شهر افتتاح کرد که با استقبال بی‌نظیر مردم روبه‌رو شد. از جمله ویژگی‌های این رستوران می‌توانیم به کارکنان مجرب و قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه آن اشاره کنیم که باعث شده افراد زیادی برای صرف غذا به آن مراجعه کنند. شعبه‌های قدیمی‌تر این مجموعه حس و حال کلاسیک‌تری دارند.

  • آدرس رستوران هانی تهران: خیابان ری، ضلع شمال غربی میدان قیام

رستوران مسلم تهران

چلوکبابی مسلم قدیمی‌ترین رستوران در تهران است و غذاهایی بسیار خوب و منویی منحصر به‌ فرد دارد. این مجموعه از ساعت 11 صبح تا 6 عصر به مراجعین خدمات ارائه می‌کند و منوی کاملی از غذاهای ایرانی و سنتی را در نظر گرفته که پرطرفدارترین‌های آن، انواع کباب و ته‌چین هستند. از آنجایی که این رستوران در بیشتر مواقع پر از مشتری است، باید در زمان مراجعه برای مدتی در صف بمانید؛ بنابراین توصیه ما به شما این است که سفارش آنلاین رستوران مسلم را برای تهیه غذاهای آن در نظر بگیرید.

  • آدرس رستوران مسلم تهران: بازار، نبش سبزه میدان، کوچه حاج رحیم خان، پلاک 4

رستوران عالی قاپو تهران

عالی قاپو نیز از زیباترین رستوران‌های سنتی تهران بوده که برخورداری از فضایی سنتی و شیک، باعث جذب بیشتر مشتریان شده است. این مجموعه منویی کامل از غذاهای متنوع را در اختیار مشتریان خود قرار داده است و در عین‌حال به دلیل داشتن فضای بسیار جذاب، حس خوبی را به مراجعه‌کنندگان منتقل می‌کند. با ورود به عالی قاپو از موسیقی زنده نیز بهره‌مند خواهید شد که این موضوع لذت صرف غذا را چند برابر می‌کند.

  • آدرس رستوران عالی قاپو تهران: ونک، ابتدای خیابان گاندی، پلاک 55

رستوران نایب تهران

رستوران نایب توسط نایب غلامحسین، فرزند سرآشپز معروف ناصرالدین‌شاه، تاسیس شده و محل اصلی آن در بازار است. در حال حاضر شعبه‌های بسیار زیادی از این مجموعه در تهران وجود دارد که اصلی‌ترین آن در بازار زرگرهاست. فضای رستوران نایب کاملا سنتی و قدیمی بوده و قیمت غذاها نیز زیاد است. البته در قبال پرداخت این هزینه، کیفیت غذاها نیز در سطح بالایی قرار دارد. به دلیل شلوغی این مجموعه در بیشتر روزهای هفته، بهتر است میز خود را از قبل رزرو کنید.

  • آدرس رستوران نایب تهران: بازار زرگر‌ها، بازار صحاف‌ها، پلاک‌های 31، 33 و 35

رستوران مس توران تهران

مس توران نیز یکی از زیباترین سالن‌های غذایی سنتی در تهران است که فضای زیبا، غذاهای ایرانی باکیفیت، موسیقی اصیل و برخورداری از حس نوستالژی، باعث شده تا حال و هوای متفاوتی را به مخاطب منتقل کند. در گوشه و کنار اتاق‌های این رستوران که با اشیاء قدیمی تزئین شده است، ردپایی از گذشته وجود دارد. این سنتی بودن را می‌توانید در منوی مس توران نیز ببینید که شامل انواع خورشت‌ها، کباب‌ها، ته‌چین‌ها و... است.

  • آدرس رستوران مس توران تهران: میدان نیاوران، ابتدای خیابان باهنر، جنب مهمان‌سرای وزارت امور خارجه

2

رستوران نون و نمک فخرالملوک

رستوران نون و نمک فخرالملوک یک مجموعه سنتی در تهران بوده و با ورود به آن قدیمی بودن فضا را کاملا حس خواهید کرد. این رستوران نزدیک به 120 سال قدمت داشته و یک بنای تاریخی مربوط به دوران قاجار است. صاحب اصلی بنا خاندان میرزا محمود وزیر در دوران قاجار بوده‌اند و بنای آن به یاد دختر میرزا محمود احداث شده است. اما پس از خرید و بازسازی، به این رستوران زیبا تبدیل شد و در حال حاضر افراد زیادی برای صرف غذا آن را انتخاب می‌کنند.

این رستوران انواع غذاهای ایرانی اصیل و باکیفیت را در منوی خود قرار داده و به عنوان یکی از بهترین رستوران‌های سنتی شهر تهران شناخته می‌شود. اغلب مراجعین به این مجموعه از طعم و کیفیت غذاها کاملا راضی بوده‌اند.

  • آدرس رستوران نون و نمک فخرالملوک: خیابان امیرکبیر، خیابان جاویدی، پلاک 114

رستوران سنتی گیلار تهران

رستوران سنتی گیلار در منطقه نیاوران واقع شده و منوی آن شامل انواع غذاهای سنتی گیلان است. با ورود به این مکان، فضایی زیبا و دکوراسیونی سنتی خواهید دید که حس قرار گرفتن در خانه‌های ساده روستاهای شمال را به شما منتقل می‌کند. در منوی گیلار انواع غذاهای شمالی سنتی مانند میرزا قاسمی، کته‌کباب و ماهی‌های مخصوص گیلان قرار دارد و هر شب موسیقی محلی زنده در آن پخش می‌شود.

  • آدرس رستوران سنتی گیلار تهران: نیاوران، به سمت تجریش، نرسیده به چهارراه مژده، رستوران گیلار

رستوران قدح تهران

قدح آخرین رستوران سنتی است که در لیست ما قرار گرفته است. در منوی این مجموعه انواع کباب با گوشت تازه وجود دارد. نکته قابل توجه درباره این رستوران آن است که غذاهای آن از حجم بالا و در عین‌حال قیمت مناسب دارند. پخت برنج ایرانی در این رستوران همراه با کره حیوانی است که در ظروف قدیمی چینی و سفالی سرو می‌شود.

  • آدرس رستوران قدح تهران: خیابان خیام، روبروی مسجد سید نصرالدین، خیابان شهید کربلایی، پلاک 76

سفارش آنلاین انواع غذای سنتی در اسنپ فود

 

3

در این مطلب به معرفی بهترین رستوران‌های سنتی و کلاسیک در شهر بزرگ تهران پرداختیم که برای سفارش غذا آنلاین از طریق اسنپ فود نیز می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. همه این مجموعه‌ها حس و حال قدیمی داشته و منوی آن‌ها نیز کاملا ایرانی است.


ت ت
کدخبر: 191750 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها