چشمه ترسناک آب داغ خونین برای شکنجه دادن و جوشاندن مردم+ تصویر

در شهر بپو (Beppu) در کشور ژاپن، 9 چشمه آب گرم وجود دارد که هر کدام از نظر رنگ و ترکیب منحصر به فرد هستند .

چشمه ترسناک آب داغ خونین برای شکنجه دادن و جوشاندن مردم+ تصویر

به گزارش منیبان به نقل از بیتوته، از 1300 سال قبل، در برخی منابع مکتوب ژاپنی به این چشمه به عنوان جایی شبیه به دنیای ترسناک زیر زمین اشاره شده است؛ به علاوه گفته می‌شود که آنجا شکنجه‌گاهی برای جوشاندن مردم تا سرحد مرگ بوده است.

به گارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از بیتوته، در شهر بپو (Beppu) در کشور ژاپن، 9 چشمه آب گرم وجود دارد که هر کدام از نظر رنگ و ترکیب منحصر به فرد هستند و به طور قابل توجهی متفاوت از چشمه‌های آبگرم معمولی به نظر می‌رسند. در بین این 9 چشمه، چشمۀ موسوم به چوینویکه جیگوکو (Chinoike Jigoku) از همه عجیب‌تر است.

چشمۀ چوینویکه هم به لحاظ ترکیب، هم از حیث ظاهر و هم از جهت تاریخچه‌اش کاملا منحصر به فرد و استثنایی است. ترجمۀ نام این آبگیر کوچک «برکۀ خونین جهنمی» است و وقتی ظاهر آن را ببینید و ویژگی‌هایش را بشناسید، بلافاصله تایید می‌کنید که نام درستی برایش در نظر گرفته شده است.

چشمه آب گرم خونین

دمای آب این چشمه 78 درجه سانتیگراد است؛ دمایی که باعث می‌شود برکه خونین جهنمی بیشتر از اینکه شبیه یک استخر آب گرم باشد، به یک دیگ بزرگ پخت و پز شباهت داشته باشد! آب جوشان این چشمه دائما حباب می‌زند و بخار را به هوا می فرستد. نکتۀ دیگری که چشمۀ خونین را واقعا خونین جلوه می‌دهد این است که علاوه بر دمای غیرقابل تحملش، سرشار از اکسید آهن است که باعث می‌شود رنگ مایل به قرمز تندی داشته باشد.

از سال 700 میلادی، برخی منابع مکتوب دربارۀ این حوضچه و ظاهر آن مطالبی را ذکر کرده‌اند؛ از جمله اینکه بر اساس باورهای بودایی، این چشمه شبیه دنیای کابوس‌وار زیرین بوده است.

ت ت
کدخبر: 192140 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها