خبر خوش برای تهرانی ها؛ فورا بخوانید!

به علت بارندگی های امروز در مازندران از حجم آلودگی هوای تهران کم می شود.

خبر خوش برای تهرانی ها؛ فورا بخوانید!

به گزارش منیبان به نقل از ایسنا، بر اساس اخبار شنیده شده از حجم آلودگی هوای تهران کاسته خواهد شد.

شدت بارش‌های امروز برای مازندران است و به دلیل وزش باد ملایم از غلظت آلاینده‌های جوی در تهران کاسته می‌شود.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار فعالیت سامانه بارشی در ۷ استان طی امروز، کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دما در برخی مناطق و کاهش آلودگی هوا در تهران خبر داد.

بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری  سازمان هواشناسی  امروز در برخی مناطق آذربایجان شرقی، اردبیل، استان‌های ساحلی دریای خزر، خراسان رضوی، زنجان و ارتفاعات رشته کوه البرز بارش باران، برف، رعدوبرق، وزش باد شدید و در شمال غرب، سواحل دریای خزر و شمال شرق کاهش 6 تا 10 درجه‌ای دما پیش‌بینی شده است.

از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه جو آرامی برای کشور پیش‌بینی شده و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت غلظت آلاینده‌های جوی افزایش می‌یابد. روز جمعه در برخی مناطق شمال غرب و غرب کشور بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر نیز امروز مواج خواهد بود.

نوع مخاطره: رگبار باران، در نواحی گرمسیر رعدوبرق، کاهش محسوس دما، وزش باد شدید موقتی، در نقاط مستعد گردوخاک، در نواحی کوهستانی و سردسیر بارش برف و کولاک برف

منطقه اثر:

دوشنبه 1402/09/27: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و شمال خراسان شمالی.

اثر مخاطره: احتمال اختلال در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، پدیده مه، کاهش دید، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال بهمن، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال طغیان رودخانه‌ها، احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال تنش دمایی در سالن‌های دامداری، مرغداری و گلخانه‌ها.

توصیه: پرهیز از سفرهای غیر ضروری، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر، کنترل دما و رطوبت در سالن‌های پرورشی و انتقال ماشین‌آلات کشاورزی به نقاط مسقف.

ت ت
کدخبر: 192430 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها
      • نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بنزین را گران نمی‌کنیم، قاطعا می‌گویم بدون رضایت مردم هیچ‌کاری انجام نم…