تسلا:

اغراق ایلان ماسک درباره توانایی‌های سیستم تمام خودران خودروهایش

مدیر نرم‌افزار رانندگی خودکار تسلا در یادداشتی به اداره وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا (DMV) اعلام کرد که اظهارات ایلان ماسک درباره توانایی‌های سیستم تمام خودران (FSD) تسلا اغراق‌آمیز بوده است.

اغراق ایلان ماسک درباره توانایی‌های سیستم تمام خودران خودروهایش
پیشنهاد ویژه

به گزارش منیبان؛ اداره وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا به نقل از «سی‌جی مور»، مدیر نرم‌افزار خودران تسلا می‌گوید توییت‌های ایلان ماسک نشان‌دهنده واقعیت‌های مهندسی این شرکت نیستند و نرم‌افزار تسلا در حال حاضر در سطح ۲ قرار دارد. سطح ۲ به معنای سیستم نیمه-خودرانی است که استفاده از آن نیازمند وجود یک راننده پشت فرمان است.

ماسک در جلسه مالی تسلا در ماه ژانویه به سرمایه‌گذاران گفته بود اطمینان بالایی دارد که خودروهای این شرکت امسال می‌توانند بدون کمک انسان به‌صورت خودکار حرکت کنند. ظاهرا DMV به اظهارات این جلسه اشاره داشته که آقای مور آن‌ها را با توییت‌های ماسک اشتباه گرفته است.

سیستم تمام خودران تسلا

تسلا اکتبر پارسال از سرویس بتای جدیدی به نام Full Self-Driving (FSD) رونمایی کرد که کاربران به‌صورت «دسترسی اولیه» می‌توانستند از آن استفاده کنند. این قابلیت به مالکان خودروهای تسلا اجازه می‌داد تا در خیابان‌ها و جاده‌های محلی از این سیستم رانندگی خودکار بهره بگیرند. با این حال، دسترسی اولیه با این منظور ایجاد شد تا باگ‌های نرم‌افزاری برطرف شود. در یادداشت DMV گفته شده که تا تاریخ ۹ مارس ۸۲۴ اتومبیل به برنامه پایلوت FSD پیوسته‌اند که از این تعداد ۷۵۳ نفر کارمند تسلا و ۷۱ نفر مردم عادی بوده‌اند.

مدیر تسلا به DMV می‌گوید بعید است این شرکت بتواند تا پایان ۲۰۲۱ به سیستم خودران سطح ۵ دست پیدا کند. در این سطح خودروها می‌توانند به‌صورت خودکار در هر شرایط بدون حضور یک راننده‌یناظر حرکت کنند.

این اولین باری نیست که اظهارات خصوصی مدیران تسلا با DMV با ادعاهای عمومی ماسک در تناقض است. دسامبر پارسال «اریک ویلیامز»، مشاور عمومی تسلا گفته بود که سیستم تمام خودران و اتوپایلوت سیستم خودران نیستند و حتی ترکیب آن‌ها نمی‌تواند خودروهای این شرکت به را وسایل نقلیه خودران تبدیل کند.


ت ت
کدخبر: 19411 تاریخ انتشار
در رسانه های دیگر بخوانید
ارسال نظر

پربیننده‌ترین