تاریخ اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش
نتایج اولیه آزمون استخدام آموزگار، ۱۴ فروردین اعلام میشود.

به گزارش منیبان به نقل از تسنیم، معاون وزارت آموزش وپرورش با اشاره به استخدام ۲۸ هزار معلم برای دوره ابتدایی گفت: نتایج اولیه آزمون استخدام آموزگار، ۱۴ فروردین اعلام میشود.
حمید طریفی حسینی؛ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در مورد آزمون استخدامی اظهار کرد: ۶۳۶ هزار نفر در مرحله کتبی آزمون استخدام آموزگار در روز جمعه ۱۸ اسفند شرکت کردند و ۲۸ هزار نفر بهعنوان آموزگار ابتدایی و استثنایی جذب خواهیم کرد.
وی افزود: سازمان سنجش تلاش میکند تا ۱۴ فروردین نتایج اولیه آزمون استخدام آموزگار را اعلام کند و از ۲۰ فروردین کانونهای ارزیابی را مستقر کنیم و تا ۲۸ اردیبهشت فرایند ارزیابی تکمیلی انجام خواهد شد. تلاش میکنیم قبلاز آزمون استخدام دبیر نتایج آزمون ابتدایی را اعلام کنیم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در خرداد نتایج نهایی آزمون استخدام آموزگار را اعلام کنیم و در خرداد ۱۴۰۳ دوره مهارتی یکساله معلمان جدید اجرا خواهد شد تا در مهر ماه وارد کلاس درس شوند.
طریفی حسینی خاطر نشان کرد: از ۲۸ هزار نفر ظرفیت استخدام برای آموزگاری ابتدایی، ۱۱۶۸ نفر آموزگار مدارس استثنایی هستند.
وی افزود: عوامل متعددی بر تأمین نیروی انسانی در مهر ۱۴۰۳ اثرگذار است؛ برخی معلمان علاوه بر کاری که انجام میدهند به تدریس غیرموظف و حقالتدریس هم علاقه دارند. بازنشستگی نیز یکی از دلایلی است که میتواند در کمبود معلم مؤثر باشد راهکارهای متنوعی برای این موضوع طراحی شده و مهمترین راهکار جذب نیروی انسانی تماموقت بهصورت رسمی از طریق دانشگاه فرهنگیان و پساز آن آزمونهای استخدامی است.
وی عنوان کرد: اتاق وضعیت نیروی انسانی تشکیل شده است، سازماندهی نیروی انسانی سال آینده توسط این اتاق انجام میشود و جلسات آن برگزار شده است.
طریفی حسینی درباره توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی گفت: در قالب طرح شهید همت، ۱۰۸ هزار نفر از معلمان ابتدایی در دورههای توانمندسازی شرکت کردهاند که بصورت حضوری و غیرحضوری انجام شد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درمورد ارتقای سواد خواندن و زبان آموزی دانشآموزان ابتدایی عنوان کرد: زبانآموزی دانشآموزان با تأکید بر پایه اول ابتدایی از دیگر اقدامات معاونت ابتدایی است و بستههایی تحت عنوان زبانآموزی طراحی شده است، ۸ هزار مدرسه به صورت آزمایشی در این طرح شرکت داشتند و بر مهارتهای پایه خواندن دانشآموزان و تقویت مهارتهای زبانی و سواد خواندن و تقویت زبان و ادبیات فارسی در دانش آموزان که زبان معیار آموزش است تأکید شده است.
وی اضافه کرد: باید شرایطی را فراهم کنیم که یادگیری عمیقتر دانشآموزان اتفاق بیفتد چراکه ارتباط بین معلم و دانشآموز از طریق زبان فارسی است.