تردد موتورسواران در این مکان ها ممنوع شد!

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: راکبان موتورسیکلت ها به دلیل بیهوشی و تصادفات از تردد داخل تونل‌ها جدا خودداری کنند.

تردد موتورسواران در این مکان ها ممنوع شد!

به گزارش منیبان به نقل از باشگاه خبرنگاران،  سرهنگ فیروز کشیر معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه زنده شهر امن گفت: پلیس بار‌ها در خصوص عدم تردد موتورسواران در داخل تونل‌ها هشدار‌های لازم را داده است. به دلیل انباشت گاز‌های آلاینده در داخل تونل‌ها که باعث سرگیجه و احتمال واژگونی ناگهانی موتورسیکلت ها می شود  اخطار خواهیم داد. راکبان موتور سیکلت از تردد داخل تونل‌ها جدا خودداری کنند و همواره از کلاه ایمنی و استاندارد جهت تردد‌های خود در سطح شهر استفاده  کنند.

او بیان کرد: طرح ده از تاریخ ۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۲ شروع شده، تمام‌شدنی نیست و ادامه‌دار خواهد بود. تا اکنون سه مرحله از این طرح اجرا شده است و این برنامه تا زمان نهادینه شدن فرهنگ رانندگی و انضباط‌بخشی به تردد موتورسواران در شهر تهران ادامه خواهد داشت.

سرهنگ کشیر گفت: یکی از اقدامات در طرح ده، روشن بودن چراغ موتورسواران حتی در روز است تا دیگر رانندگان و کاربران ترافیکی بتوانند موتورسواران را در روز هم مشاهده کنند.

در ادامه فیروز کشیر درباره انواع پلاک خودرو‌ها اینگونه بیان کرد:پلاک ملی برای موتورسیکلت هم تولید می‌شود. پلاک باید در محل مشخص خودرو به‌طوری نصب شود که پلیس و شهروندان بتوانند آن را به راحتی ببینند.

او گفت: پلاک یک قطعه فلزی در ابعاد و اندازه‌های مشخص است که هر خودرو در قسمت جلو و پشت وسیله نقلیه و در محل مشخص‌شده باید نصب داشته باشد. این پلاک باید کاملاً خوانا و بدون پوشش باشد تا پلیس و دیگر شهروندان بتوانند آن را به راحتی ببینند.

فیروز کشیر تصریح کرد: انواع پلاک‌هایی که در سطح کشور وجود دارند شامل پلاک‌های خودرو‌های انتظامی فراجا، پلاک خودرو‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پلاک‌های خودرو‌های تشریفات که برای مهمانان و تشریفات به‌کارگیری می‌شود و پلاک‌های خودرو‌های دولتی که با رنگ قرمز و نوشتار سفید تردد می‌کنند، هستند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: همچنین پلاک خودرو‌های ادوات کشاورزی، صنعتی و عمرانی با حرف "ک" مشخص شده‌اند، خودرو‌های تاکسی که روزانه آنها را مشاهده می‌کنیم و با حرف "ت" مشخص شده‌اند و خودرو‌های سیاسی با پلاک دیپلماتیک، پلاک سرویس، پلاک گذر موقت و پلاک فرماندهی که مختص ستاد کل نیرو‌های مسلح و پلاک خودرو‌های وزارت دفاع که با رنگ پس‌زمینه آبی و نوشتار سفید و پلاک خودرو‌های ارتش هم وجود دارند که تمامی اینها جزء پلاک‌های ملی محسوب می‌شوند.

سرهنگ کشیر تصریح کرد: در گذشته این پلاک‌ها به‌صورت‌های مختلفی بوده‌اند که البته اکنون به‌صورت یک‌شکل و ملی بر روی خودرو‌های مختلف و در محل خود نصب می‌شوند.

او گفت: تاریخ پلاک به دوران صدارت وثوق‌الدوله در سال ۱۲۹۸ هجری شمسی باز می‌گردد که این پلاک‌ها در آن دوره ابتدا بر روی گاری و درشکه نصب و در سال ۱۳۰۵ که خودرو وارد ایران شد، بر روی خودرو نصب شدند.

سرهنگ کشیر بیان کرد: البته پلاک ملی برای موتورسیکلت هم وجود دارد که بر روی انواع موتورسیکلت‌ها نصب می‌شوند و به‌صورت پلاک‌های شخصی و دولتی مشخص است. همچنین پلاک موتورسیکلت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و ارتش نیز وجود دارد.

ت ت
کدخبر: 219835 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها