این پیرزن کوچولو و بامزه بزرگترین قاتل سریالی دنیا است/ عکس

آنا دی پیشتونیا که با نام بابا آنویکا یا جادوگر بانات نیز شناخته می‌شود، یک شیمیدان ماهر بود که از مهارت‌های خود برای کشتن 150 نفر در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم استفاده کرد.

این پیرزن کوچولو و بامزه بزرگترین قاتل سریالی دنیا است/ عکس

به گزارش منیبان، آنا دی پیشتونیا که با نام بابا آنویکا یا جادوگر بانات نیز شناخته می‌شود، یک شیمیدان ماهر بود که از مهارت‌های خود برای کشتن 150 نفر در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم استفاده کرد.

 آنا دی پیشتونیا در یک خانواده ثروتمند به دنیا آمد و دوران کودکی راحت و تحصیلات خوبی داشت.

او پس از اغوا شدن توسط یک افسر اتریشی که در نهایت او را با قلب شکسته و عفونت سیفلیس رها کرد، در اوایل دهه 20 در رشته شیمی پناه برد.

آنا دی پیشتونیا با مردی دیگر ازدواج کرد و صاحب 5 فرزند شد که هیچکدام زنده نماندند. پس از مرگ همسرش، آنویکا یکی از اتاق‌های خانه‌ خود را به آزمایشگاه شیمی تبدیل کرد و در آنجا شروع به آزمایش مخلوط‌های مختلف کرد.

او خیلی زود در بین مردم به عنوان یک درمانگر شناخته شد اما او معجون‌های بحث برانگیزتری نیز داشت! او با دادن سم به سربازان کمک می‌کرد تا از خدمت سربازی خارج شوند و همسران خود را با معجونی به نام «آب جادویی» از شر شوهران خود خلاص می‌کرد.

بابا آنیوکا به زنانی که با شوهرشان مشکل داشتند می‌گفت: «این مشکل چقدر سنگین است؟» این جمله به این معنی بود که «وزن قربانی چقدر است؟».

او سپس دوز آرسنیک لازم برای از بین رفتن «مشکل» را بدون اینکه کسی متوجه مسمومیت آن‌ها شود، محاسبه می‌کرد.

گمان می‌رود این پیرزن مسئول مرگ حداقل 50 و تا 150 نفر بوده است.

در دهه 1920، تجارت آب جادویی جادوگر بنات به قدری پرسود شده بود که او توانست یک نماینده فروش را استخدام کند که تنها کارش یافتن مشتریان بالقوه و آوردن آن‌ها به شیمیدان بود.

البته، تعداد کمی از فرآیند علمی پشت محصول او آگاه بودند و اغلب مشتریان او بر این باور بودند که بابا آنویکا نوعی قدرت ماوراء طبیعی دارد که به او کمک می‌کرد تا مردم را به شکل جادویی حل کند.

فعالیت بابا آنویکا برای او پول زیادی به همراه داشت اما به ناچار توجه بیشتری را به تجارت مرگبار او جلب کرد.

در دسامبر 1926، آنا دی پیستونیا «آب جادویی» را به سیما مومیروف و همسرش فروخت که قصد کشتن پدر 70 ساله سیما را داشتند.

مهربون

آن‌ها موفق شدند اما قتل آن‌ها بخشی از محاکمات مومیروف شد، که در آن بابا آنویکا متهم به همدستی در قتل لازار لودوشکی و نیکولا مومیروف شد.

علیرغم انکار فروش آب جادویی، در تجزیه و تحلیل بدن قربانیان آثاری از آرسنیک یافت شد و شهادت مشتریان او باعث شد این جادوگر محبوب به 15 سال زندان محکوم شود.

او در زمان صدور حکم 90 ساله بود. بابا آنویکا هشت سال دیگر پشت میله‌های زندان گذراند و سپس به دلیل کهولت سن آزاد شد.

آنا دی پیشتونیا در 1 سپتامبر 1938 در 100 سالگی درگذشت اما شهرت او به عنوان یکی از پرکارترین قاتلان زنجیره‌ای در تاریخ بشریت به یک افسانه تبدیل شد.


ت ت
کدخبر: 226225 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها