تولد دوقلو های ایرانی با 11 سال اختلاف سنی!/ عکس

یک مادر اصفهانی که فرزندان دوقلویی را باردار شده بود، این دو نوزاد را در فاصله ای بیش از ۱۱ سال به دنیا آورد.

 تولد دوقلو های ایرانی با 11 سال اختلاف سنی!/ عکس

به گزارش منیبان به نقل از سماتک، مادر اصفهانی فرزندان دوقلویی را باردار شده بود و این دو نوزاد در فاصله بیش از 11 سال متولد شدند. رکورد فاصله بین تولد دوقلو ها در ایران توسط این مادر اصفهانی شکسته شده است. در ادامه در مورد تولد دوقلو های اصفهانی با 11 سال اختلاف سنی بیشتر بخوانید.

یک مادر اصفهانی که فرزندان دوقلویی را باردار شده بود، این دو نوزاد را در فاصله ای بیش از ۱۱ سال به دنیا آورد و رکورد جدیدی را در باروری و زایش بر جای گذاشت. نخستین نوزاد از دوقلوها، ۱۱ سال و ۶ ماه پیش به دنیا آمد و دومین نوزاد نیز با گذشت این فاصله زمانی طولانی چشم به جهان گشود. این مادر اکنون صاحب دوقلو هایی شده است که با هم بیش از ۱۱ سال اختلاف سنی دارند.

نخستین فرزند از دوقلو های این مادر اصفهانی یک دختر یازده و نیم ساله است که برادر دوقلویش از آن زمان تاکنون بصورت جنین منجمد شده در آزمایشگاه نگهداری می شد تا سرانجام از مادر زاده شد. به این ترتیب این کودک تازه به دنیا آمده، رکورد تولد جنین های فریز شده را شکست.

عکسی که در ادامه مشاهده می کنید متعلق به زوج کاشانی است که فرزندان خود را به همین روش و با اختلاف 10 سال به دنیا آوردند.

دوقلو های عجیب ایرانی

به گفته پزشکان مدت زمان نگهداری جنین بصورت فریز شده در حدود پنج سال است که بندرت به ۷ سال هم می رسد در حالی که دومین نوزاد از دوقلو های مادر اصفهانی به بیش از یازده سال رسیده و به این ترتیب رکورد جنین های نگهداری شده در حالت فریز را شکسته است که در این مدت در دمای منهای ۱۹۶ درجه زیر صفر نگهداری می شد. پدر این نوزاد که از جانبازان شیمیایی کشورمان است می گوید: این لطف خداوندی است که اکنون صاحب دوقلو هایی سالم و زیبا شده ام.

دوقلو

دکتر نصر اصفهانی جنین شناس مرکز تحقیقات باروری و ناباروری اصفهان نیز به خبرنگار گفت: تا به حال رکورد نگهداری جنین به ۱۶ سال رسیده است، اما در کشور ما این رکورد مربوط به همین تولد اخیر یعنی 11.5 سال است. وی در مورد تولد محمدفاضل گفت: خواهر بزرگ تر 11.5 ساله است و در واقع لقاح یا باروری هر دو نفر در یک زمان اتفاق افتاده، اما تفاوت سنی آنها 11.5 سال است.

وی در مورد تولد این نوزاد پسر گفت: حدود یازده سال و شش ماه پیش جنین این نوزاد در لقاح آزمایشگاهی قرار گرفت و فرزند اول به دنیا آمد و سپس فرزند دوم به دنیا آمد. جنین 11.5 سال پیش تشکیل شده و پس از مدت ها در رحم مادر قرار داده شده است که فرزند سالمی با روش سزارین به وزن ۳ کیلو و ۴۰۰ گرم به دنیا آمد.


ت ت
کدخبر: 226990 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها