اعلام مبلغ جریمه خودرو‌هایی که «چراغ زنون»

سرهنگ اسماعیل خوشوقت اظهار کرد: موضوع چراغ‌های وسایل نقلیه و سالم بودن آن‌ها به حدی دارای اهمیت است که قانونگذار در جدول جرایم رانندگی و در بخش تخلفات پر خطر به آن‌ها اشاره کرده است.

اعلام مبلغ جریمه خودرو‌هایی که «چراغ زنون»

به گزارش منیبان به نقل از فرارو،رییس پلیس راهور استان کرمان با اشاره به اهمیت چراغ‌های خودرو در ایمنی رانندگی، گفت: استفاده از نور‌های خیره کننده و یا در اصطلاح زنون و طیف‌ها و رنگ‌های مختلف در قسمت جلو و عقب خودرو مشمول تخلف رانندگی بوده و پلیس اعمال قانون خواهد کرد.

 سرهنگ اسماعیل خوشوقت روز شنبه اظهار کرد: موضوع چراغ‌های وسایل نقلیه و سالم بودن آن‌ها به حدی دارای اهمیت است که قانونگذار در جدول جرایم رانندگی و در بخش تخلفات پر خطر به آن‌ها اشاره کرده است.

وی افزود: نقص موثر در سامانه روشنایی در شب علاوه بر آنکه جریمه سه میلیون ریالی را در پی دارد، سه نمره منفی برای راننده وسیله نقلیه شخصی و ۶ نمره منفی برای رانندگان عمومی و سنگین نیز به همراه خواهد داشت.

رییس پلیس راهور کرمان با تاکید بر روشن و سالم بودن چراغ‌های وسیله نقلیه در مواقع تاریکی هوا و تردد‌های شبانه ادامه داد: پلیس برای خودرو‌های فاقد چراغ و یا دارای نقص، جریمه و نمره منفی در نظر می‌گیرد، اما اگر این نقص در همان محل قابل رفع بود، آن خودرو می‌تواند به مسیر خود ادامه دهد و در غیر این صورت خودرو توقیف و تا رفع نقص به پارکینگ منتقل می‌شود.

سرهنگ خوشوقت ادامه داد: برخی از رانندگان از نور‌های خیره کننده و یا در اصطلاح زنون و چراغ‌های رنگی و یا از طیف‌ها و رنگ‌های مختلف در قسمت جلو و عقب خودرو استفاده می‌کنند که این موضوع هم مشمول تخلف این ماده است و در صورت مشاهده اعمال قانون خواهد شد.

رییس پلیس راهور استان گفت: در همین جدول نیز به این موضوع اشاره شده است که حتما می‌بایست نور چراغ‌های عقب خودرو قرمز باشد و استفاده از نور سفید و زرد در این محل ممنوع و نور قرمز هم برای چراغ‌های جلو ممنوع است.


ت ت
کدخبر: 231003 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها