اتک عزرائیل به پیرترین زن دنیا+عکس

ماریا برانیاس مورِرا که نامش بعنوان پیرترین زن دنیا در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده بود سرانجام در 117 سالگی از دنیا رفت.

اتک عزرائیل به پیرترین زن دنیا+عکس

به گزارش منیبان؛ ماریا برانیاس مورِرا زن اسپانیایی که نام او پس از مرگ لوسیل راندون، راهبه فرانسوی در سن 118 سالگی در کتاب رکوردهای جهانی گینس به عنوان مسن‌ترین فرد زنده جهان به ثبت رسیده بود، در 117 سالگی درگذشت. علت مرگ ماریا، ضعف بر اثر کهنسالی اعلام شده و او مرگی آرام در خواب را تجربه کرد.

ماریا برانیاس مورِرا متولد 4 مارس 1907در سانفرانسیسکو بود، او شاهد جنگ جهانی اول و دوم و جنگ داخلی اسپانیا بوده و از این اتفاقات و از آنفلوآنزای سال 1918، کووید 2020 جان سالم به در برده بود، در خواب، آرام و بدون درد فوت کرد.

خانم مورِرا در سال 1931 پنج سال قبل از شروع جنگ داخلی اسپانیا با یک پزشک ازدواج کرد و صاحب سه فرزند شد. این زوج به مدت چهل سال با هم زندگی کردند تا اینکه همسرش در 72 سالگی درگذشت.

روزا مورِت کوچکترین دختر ماریا طول عمر مادرش را ژنتیکی دانسته و چندی پیش گفته بود که او هرگز به بیمارستان نرفته، هرگز دچار شکستگی استخوان نشده، دردی احساس نمی‌کند و حالش خوب است.

ماریا برانیاس مورِرا دو دهه در خانه سالمندان «سانتا ماریا دل تورا» در شهر اولوت، واقع در شمال شرق اسپانیا زندگی می کرد. در حال حاضر مسن‌ترین فرد زنده جهان تومیکو ایتوکا از ژاپن است که 116 سال دارد.

لازم به ذکر است ژان لوئیز کالمنت فرانسوی با 122 سال سن مسن‌ترین فردی بوده که پیش‌تر در جهان زیست و طول عمر او مورد تایید قرار گرفت، او در سال 1997 درگذشت.


ت ت
کدخبر: 232184 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها