این غذای قاتل پرطرفدار سالی 20 هزار آدم را می‌کشد!

در تمامی دنیا عوامل زیادی وجود دارد که ندانسته باعث مرگ بسیار از انسان ها می شود، این مطلب راجع به یکی از همین عوامل خطرناک یعنی یک نوع غذای قاتل است.

این غذای قاتل پرطرفدار سالی 20 هزار آدم را می‌کشد!

به گزارش منیبان؛ کوی پلا، یک غذای سنتی محبوب است که در تایلند و لائوس مصرف می شود و گفته می شود که مسئول مرگ حدود 20000 نفر است. کوی پلا که توسط مردم لائوس لائوس و منطقه آیسان تایلند به عنوان سالادی در نظر گرفته می شود، از ماهی خام خرد شده، آب لیمو، گیاهان و ادویه جات ترشی جات تشکیل شده است.

همانطور که میتوان حدس زد، انگل های موجود در گوشت ماهی خام ماده مشکل ساز این غذا است. کوی پلا معمولاً با ماهی های خام آب شیرین از حوضه مکونگ ساخته می شود که اغلب با کرم های مسطح انگلی معروف به فلوک های زنده آلوده هستند.

مدت‌هاست که این انگل‌ها عامل ایجاد یکی از تهاجمی‌ترین انواع سرطان شناخته شده برای انسان، کلانژیوکارسینوما یا سرطان مجرای صفراوی هستند که سالانه تنها در تایلند باعث مرگ حدود 20000 نفر می‌شود.

نارونگ خونتیکو، جراح کبد در دانشگاه خون کین در تایلند، در سال 2017 به خبرگزاری فرانسه گفت:

"هیچ کس از این موضوع خبر ندارد زیرا قربانیان این انگل بی سر و صدا می میرند، مانند برگ هایی که از درخت می افتند.”

Khuntikeo که والدینش هر دو پس از یک عمر خوردن کوی پلا بر اثر سرطان درگذشتند، سال‌های زیادی را صرف سفر به مناطق روستایی شمال شرق تایلند کرده و به مردم در مورد خطرات مصرف این غذای ارزان اما خطرناک هشدار داده است اما متأسفانه، این غذای سنتی در منطقه ایسان تایلند آنقدر محبوبیت دارد که ترغیب مردم به ترک خوردن آن بسیار سخت است.


ت ت
کدخبر: 232221 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها