این پسر زیباترین و عجیب‌ترین چشم دنیا را دارد+عکس

با انتشار تصویری از چشمان زیبا با رنگی کمیاب این پسر، مروری نیز بر کمیاب ترین و خاص ترین رنگ چشم ها در جهان خواهیم داشت.

این پسر زیباترین و عجیب‌ترین چشم دنیا را دارد+عکس

به گزارش منیبان؛ یک خبرنگار انتشار تصویری از چشمان زیبای یک پسر، اشاره ای داشت به کمیاب ترین رنگ چشم ها در جهان. پسری که در ادامه تصویرش را مشاهده می کنید، صاحب رنگ چشم کهربایی و یکی از خاص ترین رنگ چشم هاست که انشتار تصویرش بهانه ای شد تا نگاهی داشته باشیم به نادرترین رنگ چشم ها در جهان.

کمیاب-ترین-رنگ-چشم

عجیب ترین و کمیاب ترین رنگ چشم ها در جهان به شرح زیر است:

هتروکرومی نوعی بیماری چشمی است که باعث تفاوت رنگ عنبیه‌های فرد می‌شود و در صاحبان این رنگ چشم رنگ یکی از عنبیه‌ها کاملا با دیگری متفاوت است یا در عنبیه‌ها یک لکه با رنگی متفاوت وجود دارد و یا اینکه رنگ حلقه داخلی عنبیه با قسمت بیرونی آن متفاوت است.

آنیزوکوریا بیماری دیگری است که به‌سبب آن مردمک یکی از چشم‌ها بزرگ‌تر از چشم دیگر است.

رنگ‌های قرمز و صورتی و بنفش

در پاسخ به سوال آیا رنگ چشم بنفش وجود دارد باید بگوییم بله؛ رنگ چشم بنفش هم از دیگر رنگ‌های نادری است که تنها در افراد مبتلا به آلبینیسم دیده می‌شود. همچنین افراد مبتلا به زالی یا نشت خون هم گاها چشم‌های قرمز یا صورتی داشته باشند.

چشم‌های خاکستری

این رنگ چشم که اغلب با رنگ آبی بسیار روشن اشتباه گرفته می‌شود یکی دیگر از رنگ چشم های کمیاب در جهان است و دلیل آن بالا بودن مقدار کلاژن موجود در قرنیه و عنبیه فرد است.

چشم سبز

جالب است بدانید که تنها 2 درصد از مردم دنیا چشم‌های سبز دارند؛ افرادی که سبز چشمانشان زمانی که در آفتاب قرار دارند با زمانی که در سایه هستند، متفاوت است.

چشم کهربایی

کهربایی رنگی است متفاوت با عسلی؛ چشم‌های عسلی ترکیبی از سبز و قهوه‌ای‌ هستند در حالیکه چشم‌های کهربایی همانطور که در بالا هم مشهده کردید، ترکیب نارنجی تیره‌ای هستند.

رنگ عسلی

شاید باورتان نشود اما فقط 5 درصد از مردم جهان چشم‌های عسلی دارند. رنگ چشم عسلی هم طوری است که در زاویه‌های مختلف تابش نور، رنگ‌های متفاوتی به خود می‌گیرد.


ت ت
کدخبر: 232227 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها