سن بالای پدر چه مشکلاتی در بارداری ایجاد می‌کند؟+خطرات مادر و جنین

احتمالا همه شما میدانید سن پدر ومادر تاثیرات مستقیم زیادی برروی جنین دارد از این رو خوب است سن مناسب پدر شدن را بدانید تا این مشکلات برای فرزندتان بوجود نیاید.

سن بالای پدر  چه مشکلاتی در بارداری ایجاد می‌کند؟+خطرات مادر و جنین

به گزارش منیبان؛ امروزه زنان و مردان به دلایل مختلف در سن بالا ازدواج کرده یا بچه‌دار می‌شوند. بسیاری از ما شنیده‌ایم که بارداری در سن بالای 35 سال روی سلامت نوزاد و مادر تاثیرگذار است و متاسفانه سقط در زنان مسن‌تر شایع می‌باشد اما آیا سن مردان نیز بر حاملگی تاثیرگذار است؟ در این بخش به این سوال پاسخ گفته‌ایم.

مطالعات نشان می‌دهد نه تنها سن بالای زنان بر وضعیت بارداری و سلامت جنین تاثیر گذار است بلکه مردانی که در سن بالای 45 سال اقدام به بچه‌دار شدن می‌کنند، همسرشان در معرض عوارض بارداری و جنین با مشکلاتی روبرو خواهد شد.یک تحقیق جدید نشان داده، والدینی که در سن بالا قدام به فرزندآوری می‌کنند، احتمال سندروم دان در فرزندانشان افزایش می‌یابد. پدران و مادرانی که سن بالای 40 سال دارند، احتمال سندروم داون شدن کودکانشان 50 درصد افزایش می‌یابد.سن بالای پدر سبب بروز عوارضی چون بیماری‌های ژنتیکی، نقص‌های مادرزادی، اختلالات رفتاری و روانی در کودک بعد از تولد خواهد شد. کودکی والدین او سن بالایی دارند، ممکن است بیشتر دچار بیماری‌هایی چون هموفیلی، نقایص مادرزادی قلب، شکاف سقف دهان، شکاف لب، تنگی دریچه ریوی، اوتیسم، دوقطبی، اسکیزوفرنی، بیش فعالی و... شود‌.محققان می‌گویند، زنانی که همسرشان سن بالای 45 سال دارند، ممکن است در بارداری دچار عوارضی چون زایمان زود هنگام، تولد دیرهنگام، دیابت بارداری و فشار خون بالا گردند.

 


ت ت
کدخبر: 234128 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها