هواشناسی هشدار دارد؛ این 11 استان مراقب باشند!

از امشب تا پایان هفته هشدار هواشناسی برای تشدید بارش ها در ۱۱ استان کشور صادر شده است.

هواشناسی هشدار دارد؛ این 11 استان مراقب باشند!

به گزارش منیبان؛ «کبری رفیعی» کارشناس هواشناسی از صدور هشدار هواشناسی برای تشدید بارش ها و ناپایداری موسمی خبر داد و گفت: از  امشب  تا روز شنبه هفته آتی  رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

او در خصوص مناطق درگیر بارش باران گفت: منطقه اثر این سامانه  امشب  نیمه شمالی آذربایجان غربی است و پنج‌شنبه شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، مرکز و جنوب اردبیل، ارتفاعات در استان‌های مازندران، گیلان، البرز و تهران را در بر می‌گیرد.

او گفت: روز جمعه  آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ارتفاعات استان‌های تهران، سمنان و البرز، شمال زنجان، غرب گلستان، شرق گیلان و مازندران و شنبه مازندران، شرق گیلان و ارتفاعات استان‌های تهران، زنجان، قزوین، البرز و سمنان این شرایط جوی را خواهند داشت.

اقتصادنیوز: مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند گفت: عملیات زیربنایی و روبنایی با ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در شهر جدید پرند اجرا می‌شود که شهرک مسکونی اعتمادیه در پرند با ظرفیت ۱۰هزار نفر ایجاد خواهد شد.

رفیعی اظهار کرد: احتمال آب‌گرفتگی محلی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، صاعقه، لغزندگی به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، وزش باد نسبتاً شدید، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست و سازه‌های موقت و احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات پیش‌بینی شده است.

او به عدم اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی و کوه‌نوردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، لایروبی دهانه پل‌ها، کانال‌ها و آب‌روها، خودداری از محلول‌پاشی و سم‌پاشی باغات و مزارع و انتقال محصولات برداشت شده به مکان‌های مسقف توصیه کرده است.

او همچنین از صدور هشدار هواشناسی  برای وزش باد نسبتاً شدید در نواحی مستعد همراه با گردوخاک و احتمال توفان گردوخاک را در برخی مناطق خبر داد.

 کارشناس هواشناسی  گفت: این سامانه  امشب جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، شرق هرمزگان، یزد و شرق استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال بختیاری، اصفهان و مرکزی را در بر می‌گیرد.

او بیان کرد  : روز پنج‌شنبه جنوب خراسان رضوی، شرق سمنان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، اصفهان، قم و مرکزی و جمعه خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، اصفهان، قم، مرکزی، همدان، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان با این شرایط جوی همراه خواهند بود.

او ادامه  داد: این سامانه شنبه در خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، سمنان، قم، مرکزی، اصفهان، نیمه شرقی فارس، همدان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان فعالیت خواهد داشت.

او  گفت: وزش باد شدید در مناطق مستعد گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال مخاطراتی است که برای این سامانه پیش‌بینی شده است.


ت ت
کدخبر: 235460 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها