وزیر بهداشت:

کاهش مرگ و میر حوادث ترافیکی و جاده‌ای نیازمند همکاری اورژانس و پلیس است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر همکاری اورژانس و پلیس برای انجام پژوهش در جهت کاهش مرگ و میر حوادث ترافیکی و جاده‌ای در کشور تاکید کرد.

کاهش مرگ و میر حوادث ترافیکی و جاده‌ای نیازمند همکاری اورژانس و پلیس است

 

به گزارش منیبان؛ محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه در مراسم چهل و نهمین سالروز تاسیس اورژانس ۱۱۵ که در هتل المپیک برگزار شد، گفت: اورژانس با مردم، پلیس و کادر درمان سر و کار داشته و نیاز به مشارکت و هماهنگی برای خدمت بهتر و کاهش آسیب ها و مرگ و میر ها دارد.

اوبا تاکید بر آموزش اورژانس با دانش های روز دنیا، ادامه داد: باید آموزش دهیم تا پرسنل اورژانس هنگام رسیدن بر سر بالین بیمار ، کمک های اولیه را سریعتر انجام دهند تا بتوانیم بسیاری از افراد دچار حوادث ترافیکی، جاده ای و سکته های مغزی را نجات دهیم.

او، علم و سرعت را برای اورژانس ضروری دانست و اظهار داشت: پرسنل اورژانس زحمتکش بوده و باید برای نجات جان افراد حادثه دیده آموزش های اساسی را بگذرانند.

ظفرقندی با تاکید بر اینکه باید مرگ و میرهای را در کشور کاهش داد، تصریح کرد: برای رسیدن به این شاخص اورژانس و پلیس باید کار پژوهشی انجام دهند تا نقص و اشکالاتی که باعث افزایش مرگ و میر می شود، شناسایی شود.

همچنین وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران گفت: برای اینکه سیستم تجهیزات از جمله آمبولانس به روز شود، هزینه ها و بودجه های لازم در دولت با توجه خاص رئیس جمهور تخصیص می یابد.

او اظهار کرد با توجه به کار سخت پرسنل اورژانس، باید شرایط کاری آنها بهتر شود، استرس آنها زیاد است و باید در اسرع وقت به آنها کمک شود.

ظفرقندی گفت: باید تجهیزات اورژانس را نیز کامل کنیم و این اولویت اصلی وزارت بهداشت است با کمک سازمان برنامه و بودجه ، اعتبارات لازم در اسرع وقت انجام می شود.


ت ت
کدخبر: 236013 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها