۴ یوتیوبر معروف بازداشت شدند+جزئیات

دادستان عمومی و انقلاب یکی از شهر‌های کشور از دستگیری ۴ زن و مرد مأمورنما خبر داد که با سیاه‌نمایی برای شبکه اجتماعی یوتیوب ویدئو تهیه می‌کردند.

۴ یوتیوبر معروف بازداشت شدند+جزئیات

به گزارش منیبان؛ اسماعیل باقری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری گفت: ۴ زن و مرد مأمورنما که در شهر سردشت لردگان با ساخت فیلم برای شبکه اجتماعی یوتیوب به دنبال سیاه‌نمایی زندگی مردم عشایر بودند، از سوی پلیس دستگیر شدند. افراد دستگیرشده ۳ مرد و یک زن هستند که پس از تلاش ۳ روزه مأموران انتظامی استان و شهرستان لردگان دستگیر شدند. چهارشنبه هفته گذشته نیز ۲ نفر از افراد مأمورنما دستگیر شده بودند.

باقری با اشاره به ضرب و شتم یک نفر از اهالی روستا‌های لردگان توسط مأمورنما‌ها و انتشار فیلم آن در فضای مجازی اظهار کرد: این افراد که از کاربران شبکه یوتیوب در شهر سردشت شهرستان لردگان هستند، با تولید فیلم‌های ساختگی، زندگی مردم این شهرستان را با سیاه‌نمایی به تصویر می‌کشیدند که توسط عوامل قضایی و انتظامی شناسایی و دستگیر شدند. از چندماه گذشته فیلمسازی در قالب یوتیوب در شهر سردشت شهرستان لردگان افزایش داشته است و تعدادی از افراد با راه‌اندازی کانال‌های یوتیوب از وضعیت زندگی عشایری مردم فیلم تهیه می‌کنند تا حس کنجکاوی مردم را برانگیزانند و جذب مخاطب داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لردگان از توسعه و راه‌اندازی اتاقک‌های فیلم غیرمجاز در این شهر خبر داد و گفت: در یک ماه گذشته ۵۰۰ اتاقک که برای ساخت فیلم در شبکه اجتماعی یوتیوب در این شهر ساخته شده بود، با حکم مقام قضایی تخریب شده است. از این افراد دوربین‌های پیشرفته ضد لرزش نیز کشف و ضبط شده که دوربین‌ها به وزارت فرهنگ و ارشاد تحویل داده شد. این افراد با تهیه فیلم‌های مختلف و بارگذاری در شبکه اجتماعی یوتیوب مخاطب جذب می‌کنند و به ازای هر مخاطب و هر بازدید از فیلم، ۴ دلار به حساب آنها واریز می‌شود. به حساب برخی از این فیلمسازان و کارگردانان غیرمجاز بین ۲ تا ۱۰ میلیارد ریال واریز شده است.دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لردگان از تشکیل پرونده تخلف برای تعدادی از این افراد و صدور حکم برای آنها خبر داد و گفت: محکومان به پرداخت جزای نقدی و ضبط تجهیزات فیلمبرداری محکوم شدند.

منبع: ایران

 


ت ت
کدخبر: 237684 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها