حرف های تلخ فردی که از معدن طبس زنده بیرون درآمد!

یکی از معدنچیانی که از آی سی یو مرخص شده، از روز حادثه و اتفاقی که برایش رخ داده می‌گوید.

حرف های تلخ فردی که از معدن طبس زنده بیرون درآمد!

به گزارش منیبان، نشت گاز و انفجار در تونل c آنقدر سریع اتفاق افتاد که وقتی برگشتم پشت سرم را نگاه کردم، همکارانم را دیدم روی زمین افتاده‌اند، اینها را یکی از معدنچیان می‌گوید که در زمان حادثه در بلوک B در حال کار بود. او برای نجات همکارانش همه تلاشش را کرد و در پایان خود نیز بر اثر استنشاق گاز بیهوش شد و به دلیل وخامت حالش در آی‌سی یو بستری شد.

بر اثر تصاعد آنی گاز متان در محل یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو در ساعت ۲۱ که موجب انفجار شد. در زمان حادثه انفجار ۶۹ کارگر در بلوک سی و بی این معدن زغال‌سنگ در طبس مشغول کار بودند که تاکنون فوت ۵۱ تن از آنها قطعی شده و شماری نیز زنده بیرون کشیده شده‌اند. 

حسین کرمی ۴۶ ساله است اهل شهرستان کاشمر در خراسان جنوبی. او ۳ فرزند دارد و برای اینکه لقمه نان حلال سر سفره ببرد از ۵ ماه پیش فعالتیش را در معدن طبس آغاز کرد. قبل از آن نیز به کارگری مشغول بود اما دستمزدش کفاف تامین زندگی ۵ نفره را نمی‌داد. به همین دلیل به پیشنهاد دوستانش برای کار وارد معدن شد.
او در شب حادثه در بلوک B در حال کار بود که ناگهان صدای مهیبی به گوشش می‌رسد به عقب که بر می‌گردد متوجه می‍‌شود از دور فریاد می‌زنند که معدن را ترک کنید. او ابتدا فکر می‌کرد که آتش سوزی شده است، اما ماجرا فاجعه‌بار تر از تصورش بود.
کرمی در گفت و گو با خبرنگار همشهری می‌گوید: در حال کار کردن در بلوک بی بودم که صدایی مهیب من را متوج خود کرد، به عقب برگشتم دیدم مسئول ایمنی با فریاد به همه ما می‌گوید که معدن را ترک کنیم. من ۲۰ متر جلوتر از همکارانم بودم. بوی انفجار را متوجه شدم وقتی به عقب برگشتم تا ببینم چه اتفاقی افتاده است، دیدم همه همکارانم روی زمین افتاده‌اند.
وی می‌افزاید: این صحنه را می‌دیم اما باور نمی کردم که در عرض چند ثانیه همکارانم روی زمین افتاده و دیگر جانی در بدنشان نیست. متوجه شدم که دیگر درنگ جایز نیست و باید برای کمک به دوستان تلاش کنم.
کرمی می‌گوید: سعی و تلاشم را کردم تا بتوانم آنهایی که جان دارند را نجات دهم. ۳ نفر از همکارانم را بیرون کشیدم اما بعد از آن یک لحظه سرم گیج رفت و چیزی متوجه نشدم.
وی می‌افزاید: به دلیل شدت مصمومیت چند روز در آی سیو بستری بودم.

منبع: همشهری


ت ت
کدخبر: 238388 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها