این سوالات+ 18 را حتما در جلسه خواستگاری بپرسید!

از جمله مهمترین سوالات خواستگاری ، سوالات جنسی در خواستگاری است ، عدم شناخت طرفین از موارد جنسی یکدیگر در زندگی زناشویی منجر به طلاق می گردد. در ادامه این مطلب از ساعد نیوز پیرامون این موضوع بحث می کنیم. همراه ما باشید.​

این سوالات+ 18 را حتما در جلسه خواستگاری بپرسید!

 

به گزارش منیبان؛ مسائل جنسی از خصوصی ترین مسائل فرد در زندگی است که بسیاری از زنان و مردان از بازگو کردن آن بشدت امتناع می ورزند و صحبت در این زمینه را بی حیایی و قباحت می دانند. بسیاری از ما صحبت درباره مسائل جنسی را به بعد از آشنایی و ازدواج موکول می کنیم و از مطرح کردن آن در جلسه خواستگاری شرم داریم اما باید بدانید دانستن یک سری نکات ازمسائل جنسی همسر آینده بخش مهم شناخت فرد مقابل است پس بهتر است طبق آنچه در این بخش گفته شده است در جلسات خواستگاری و صحبتهای خصوصی دختر و پسر یک سری سوالات جنسی پرسیده شود.

ازدواج در کنار هیجانات و شیرینی‌های خود از حساسیت و گاه استرس بالایی نیز برخوردار است و برای هر فردی یکی از بزرگترین اتفاقات زندگی است. به همین دلیل باید برای این اتفاق بزرگ، انتخاب درستی داشته باشید تا مشکلات پس از ازدواج برای شما پیش نیاید و بتوانید در زندگی مشترک خود تداوم و پیشرفت داشته باشید.برای یک انتخاب درست و رضایت‌بخش که آرامش و صمیمیت و شادکامی را به دنبال داشته باشد، توجه به جوانب گوناگون موضوع ازدواج بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل برای شما چند سوال جنسی در جلسه خواستگاری را در ادامه مطرح کردیم.

 چرا باید زمان خواستگاری درباره مسائل جنسی صحبت کنیم؟

یکی از ابتدایی ترین نیازهای بشر، نیاز جنسی است که البته صحبت کردن در مورد آن مخصوصا در کشور ما بسیار دشوار است. بسیاری از کارشناسان خانواده بر این باورند که بهتر است قبل از شروع زندگی و در جلسه خواستگاری ، با طرف مقابل در مورد مسائل جنسی صحبت شود تا از بروز بسیاری از مشکلات بعد از ازدواج جلوگیری گردد.مسائل جنسی یکی از مهمترین بحث ها در تداوم و پایداری یک ازدواج است. به طوری که طبق آمار رسمی 78% طلاق زوجین به دلیل همین مسائل جنسی است.

همان طور که در درصد بالا متوجه شدید درصد بالایی از طلاق به خاطر انحرافات سکسی که بین زوج های جوان صحبت نشده اختصاص یافته است. امروزه البته این رقم شاید بیشتر هم شده باشد. عدم آگاهی از نحوه ارضای جنسی طرف مقابل در بین زوجین مهمترین علت در این زمینه است. یکی از مهمترین علت‌های این امر، همان خجالت هایی است که دختر و پسر هنگام پرسیدن چنین مسایلی در جلسات خواستگاری از یکدیگر می‌کشند.

با وجود اینکه این مسائل از خصوصی ترین مسائل افراد است اما حتما باید در دوران آشنایی و مراسم خاستگاری از آن صحبت شود و زنان و مردان نباید از آن امتناع کنند و به بعد از ازدواج موکول کنند این گونه صحبت ها نه تنها نباید باعث شرم شود بلکه به شناخت یکدیگر نیزکمک می کند

 سوالات جنسی در خواستگاری

دیدگاه شما در مورد رابطه جنسی چیست؟

قبل از ازدواج یا همان دوران مجردی نیازهای جنسی خود را چگونه بر طرف می کردید؟

رابطه جنسی در زندگی شما چقدر اهمیت دارد؟

چقدر در زمینه مسائل جنسی اطلاعات دارید؟ (معمولا افراد سرد مزاج اطلاعات جنسی کمتری دارند و افراد گرم مزاج اطلاعات جنسی بیشتری دارند)

در هنگام ارتباط جنسی نقش فعال بر عهده کدامیک از طرفین باشد؟ یا هر دو باید نقش فعالیت داشته باشند؟

اطلاعات شما در مورد روش های عشق ورزیدن چقدر است؟

آیا به نظر شما انتظارات زن و مرد از رابطه جنسی متفاوت است؟

در مورد جاذبه های جنسی و ظاهری همسرتان چه نظری دارید؟

آیا خود را از لحاظ جنسی فردی سالم می دانید؟

اطلاعات خود در مورد مسائل جنسی را از چه منابعی بدست می آورید؟

چقدر مشکلات جنسی و یا با انحرافات آن آشنایی دارید؟

داشتن فرزند آیا در اولویت های زندگی شماست؟ چه زمانی را برای بچه دار شدن مناسب می دانید؟

البته زوجین می توانند در دوران نامزدی و زمانی که محرم شدند نیز وارد مسایل جزیی تری از روابط جنسی شوند و در مورد تعداد دفعاتی که تمایل به سکس دارند و نقاط تحریک پذیر جنسی طرفین و … نیز صحبت می کنند.

 سخن پایانی

اگر در زمینه ی نیازهای جنسی اختلافات فاحشی دارید، اگر شما یا طرف مقابل مشکلات جنسی خاصی دارد، اگر برخی از مشکلات را نمی توانید به طور مستقیم با طرف مقابل مطرح کنید، نیاز هست که برای رفع مشکلات به مشاوران متخصص این امر مراجعه کنید. قطعا متخصصان روانشناسی می توانند با ارائه ی روش های علمی مشکلات را از سر راه شما برداشته و آرامش را به رابطه ی شما برگردانند.


ت ت
کدخبر: 241195 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها