نحوه صحیح گرفتن فشار خون را یاد بگیرید

محققان پزشکی جان هاپکینز می‌گویند که خوانش دقیق فشار خون به موقعیت مناسب بازو بستگی دارد و بسیاری از بیماران و پزشکان آن را اشتباه می‌گیرند.

نحوه صحیح گرفتن فشار خون را یاد بگیرید
پیشنهاد ویژه

به گزارش منیبان؛ در این مطالعه که روز دوشنبه در JAMA Internal Medicine منتشر شد، محققان فشار خون ۱۳۳ بزرگسال را که بازوهای خود را در سه وضعیت مختلف استراحت روی پا، تکیه دادن به یک سطح نگه داشتند و یا در کنارشان آویزان کرده بودند، مقایسه کردند. آن‌ها دریافتند که قرارگیری‌های خاص با افزایش شدید فشار سیستولیک مطابقت دارد.سیستولیک فشار را در شریان‌ها هنگام ضربان قلب اندازه‌گیری می‌کند، این فشار با اولین و بالاترین عدد در اندازه‌گیری فشار خون نشان داده می‌شود.تیم تحقیقاتی دریافت که زمانی که شرکت.کنندگان بازوهای خود را در کنار خود آویزان کرده بودند، فشار سیستولیک آن‌ها ۶.۵ نمره بیشتر و فشار دیاستولیک آن‌ها ۴.۴ نمره بیشتر بود.فشار دیاستولیک، فشاری که در شریان‌ها بین ضربان قلب وجود دارد، پایین‌ترین عدد در خوانش است.فشار سیستولیک بیش از حد ۳.۸ نمره و فشار دیاستولیک تا ۴ نمره پشتیبانی می‌کند.دکتر تامی برادی، اپیدمیولوژیست اطفال و مدیر پزشکی برنامه فشار خون کودکان در مرکز کودکان جان هاپکینز، از یافته‌های خود شگفت‌زده شد.

وی خاطرنشان کرد: اختلاف فشار خون می‌تواند منجر به تشخیص اشتباه فشار خون و تجویز داروهای بی‌مورد به بیماران شود که ایجاد عوارض جانبی ناخواسته‌ای را نیز در پی خواهند داشت.با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، حدود ۶۱.۹ میلیون بزرگسال در ایالات متحده از داروهای فشار خون استفاده می‌کنند.بردی به NBC News گفت: «یکی از امیدهای من این است که این به بیماران کمک کند که چگونه این کار را خودشان انجام دهند و همچنین به ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود راه درست را بگویم. به بیماران باید این قدرت داده شود که مطمئن شوند اندازه‌گیری فشار خون آن‌ها دقیق است.»

وضعیت توصیه شده انجمن قلب آمریکا برای اندازه‌گیری دقیق فشار خون این است که پاها روی زمین صاف باشند و پشت با بازوها تکیه بر یک سطح قرار گیرد.این سازمان همچنین از بیماران می‌خواهد تا ۳۰ دقیقه قبل از انجام آزمایش از مصرف تنباکو، کافئین و ورزش خودداری کنند.فشار خون طبیعی کمتر از ۱۲۰ فشار سیستولیک و کمتر از ۸۰ دیاستولیک تعریف می‌شود.

اگر مشکل فشار خون را کنترل نکنید فراموشی می‌گیرید!

مرحله ۱ فشار خون بالا زمانی است که سیستولیک ۱۳۰ تا ۱۳۹ یا دیاستولیک ۸۰ تا ۸۹ باشد. مرحله ۲ فشار خون بالا فشار خون سیستولیک ۱۴۰ یا بالاتر و فشار دیاستولیک ۹۰ یا بالاتر است.

چند نکته می‌تواند همه تفاوت را در تشخیص ایجاد کند.

تحقیقات جداگانه‌ای که در سال گذشته منتشر شد نشان داد که کاف‌های فشار خون استاندارد یا «معمولی» برای بیمارانی که به اندازه‌های متفاوتی نیاز دارند، به ویژه برای کسانی که نیاز به کاف‌های بزرگ‌تر دارند، قرائت‌های «بسیار نادرست» ارائه می‌کنند.توصیه می‌شود از کاف مناسبی برای بازوی فرد استفاده کنید، اما متخصصان دریافتند که پزشکان اغلب از کاف‌هایی با اندازه متوسط ​​استفاده می‌کنند. این‌ها معمولاً تنها اندازه‌ای هستند که برای دستگاه‌های فشار خون خانگی ارائه می‌شوند.برای کسانی که متوجه می‌شوند فشار خونشان خیلی بالا است، متخصصان ورزش منظم، مصرف یک رژیم غذایی مغذی، حفظ وزن سالم و ترک سیگار را پیشنهاد می‌کنند.


ت ت
کدخبر: 242001 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها