این غذاها روده‌هایتان را نابود می‌کند!

​متخصصان تغذیه، برخی از مواد غذایی را معرفی کرده‌اند که می‌توانند آسیب قابل توجهی به سیستم گوارشی به ویژه روده‌ها وارد کنند.

این غذاها روده‌هایتان را نابود می‌کند!
پیشنهاد ویژه

به گزارش منیبان؛ یوهانا انگمن، متخصص تغذیه اظهار داشت که ۴ نوع کربوهیدرات وجود دارد که بر خلاف انتظار بسیاری از افراد ممکن است باعث آسیب به روده و همچنین افزایش وزن شود.او توضیح داد که این کربوهیدرات ها شامل گرانولا، آب میوه، غذاهای کم‌چرب، علاوه بر نان سفید است.این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: مشکل گرانولا این است که حاوی قندهای پنهان است که باعث آسیب به روده و افزایش وزن می‌شود.

او ادامه داد: بسیاری از گرانولا پر از قند و غلات تصفیه شده است که می تواند فلور روده شما را مختل کند و منجر به التهاب و مشکلات گوارشی شود. علاوه بر این، قند بالا می‌تواند منجر به سطوح بالای انسولین شود که باعث ذخیره چربی در اطراف کمر می‌شود.

دکتر یوهانا انگمن توصیه کرد: هنگام انتخاب گرانولا به دنبال آن باشید که حاوی حداقل قند افزوده و فیبر بالا باشد تا روده و اطراف کمر شما تحت کنترل باشد.

دکتر انگمن افزود: به نظر می‌رسد آب میوه یک انتخاب طبیعی است، زیرا اساساً قند مایع با فیبر کم یا بدون فیبر است، اما این می‌تواند منجر به افزایش سریع سطح قند خون شود که باعث ذخیره چربی به خصوص در ناحیه شکم می‌شود. همچنین، کمبود فیبر "به معنای حمایت کمتر از میکروبیوم روده سالم است."

یوهانا توصیه کرد که به جای آب میوه، میوه کامل را انتخاب کنید، زیرا فیبر را تامین می‌کند که به تنظیم هضم کمک می‌کند و باعث می‌شود برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید.

وی در مورد غذاهای کم‌چرب نیز گفت که این مواد به‌عنوان جایگزین‌های سالم‌تری برای غذاهای چرب پرکالری به بازار عرضه می‌شوند، اما می‌توانند به‌خصوص در مورد سلامت روده‌ها بیش از آنکه مفید باشند، مضر باشند.

محصولاتی که دارای برچسب کم چرب یا بدون چربی هستند، اغلب حاوی مقادیر بیشتری شکر و کربوهیدرات‌های تصفیه شده برای جبران طعم هستند.این قندهای افزوده می‌توانند باکتری‌های روده را مختل کنند و منجر به پرخوری شوند که ممکن است به افزایش وزن کمک کند.این متخصص توصیه کرد که غذاهای کامل و چربی‌های سالم مانند آووکادو، آجیل و دانه‌ها را برای حمایت از سلامت روده و اطراف کمر انتخاب کنید.با حذف فیبر و مواد مغذی آن، فرآوری می‌شود و در فرآیند فرآوری، قندهای تصفیه شده باقی می‌ماند که سطح قند خون را بالا می‌برد و باعث عدم تعادل در باکتری‌های روده می‌شود.یوهانا می‌گوید که بهتر است انواع نان کامل یا نان دانه جوانه زده را انتخاب کنید که فیبر و مواد مغذی بیشتری برای سلامت روده و حفظ وزن فراهم می‌کنند.


ت ت
کدخبر: 242344 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها