چرا برخی زن و شوهرها کنار هم نمی‌خوابند؟

چرا زن و شوهر کنار هم می خوابند؟ در یک کاوش جذاب از هنجارهای تاریخی، یک تاریخ فرهنگی روند شگفت انگیزی را نشان می دهد که تا اواسط قرن بیستم ادامه داشت. قبل از دهه 1950، زوج‌ها استفاده از تختخواب مشترک را قدیمی و حتی برای سلامتی مضر می‌دانستند. اما این روزها زن و شوهر کنار هم میخوابند و برخی اینکار را مفید نمی دانند. ما در ادامه به بررسی کامل این موضوع پرداخته ایم.

چرا برخی زن و شوهرها کنار هم نمی‌خوابند؟
پیشنهاد ویژه

به گزارش منیبان؛ در دهه 1920 زوج ها تخت های دو نفره را ترجیح می دادند. ظهور تخت‌های دوقلو که بازتاب تغییرات اجتماعی اواخر قرن نوزدهم بود، نشان‌دهنده انحراف از فرهنگ خواب سنتی بود. بنابراین، در ابتدا به عنوان یک مورد بد از نظر بهداشتی تلقی می شد. بعد از آن هم، زوج ها شروع به پذیرش ایده استفاده از تخت های جداگانه به عنوان محافظی در برابر خطرات مرتبط با تخت های دوقلو کردند.

به دلیل نگرانی در مورد بهداشت و سرزندگی، پذیرش تخت های دوقلو منعکس کننده آگاهی رو به رشد از رفاه فردی در حوزه خانگی بود. پزشکان دوران ملکه ویکتوریا نقشی اساسی در شکل دادن به نگرش نسبت به فرهنگ خواب زناشویی داشتند. آنها از طریق نوشته های خود در مورد انتقال احتمالی میکروب ها و تخلیه نشاط از افراد ضعیف تر هشدار دادند.

تخت های دو نفره چگونه رواج پیدا کردند؟

این هشدارهای وحشتناک تصویری تلخ از عواقب کنار هم خوابیدن زن و شوهرها را ترسیم کرد و باعث ایجاد ترس در زوج‌ها شد. سپس آنها را بر آن داشت تا برای بهبود سلامت خود به دنبال روش های جایگزین باشند. اما در دهه 1920، تخت‌های دوقلو از هدف سودمند خود فراتر رفتند و به نمادی از پیچیدگی و راحتی تبدیل شدند.

این تخت‌خواب‌ها که توسط طبقه متوسط در آغوش گرفته شده بودند، خانه‌ها را زینت می‌دادند و پاکیزگی، راحتی و حس فضای فردی را ارتقا می‌دادند. محبوبیت تخت دونفره منعکس‌کننده تغییرات اجتماعی گسترده‌تر بود. زیرا زوج‌ها به دنبال اثبات استقلال و مدرنیته خود از طریق انتخاب فرهنگ خواب به میل خودشان بودند.

با تکامل ادراکات اجتماعی، تخت های جداگانه به یک نماد ضد مدرنیته تبدیل شدند. آنها نشان دهنده اختلاف زناشویی شدند. با طلوع دهه 1950، تخت های مشترک جزء لاینفک یک ازدواج موفق در نظر گرفته شد و تخت های جداگانه را به یادگارهای دوران گذشته تبدیل کرد. این تغییر نگرش نشان دهنده انحراف از تأکید نسل های قبلی بر رفاه فردی است.

پروفسور هیلاری هیندز از طریق تحقیق و تجزیه و تحلیل دقیق، اطلاعات ارزشمندی را در مورد تکامل زندگی زناشویی ارائه می دهد. تحقیقات او در مورد تخت‌های دوقلو نه تنها جنبه‌ای جذاب از تاریخ اجتماعی را آشکار می‌کند، بلکه ما را بر آن می‌دارد تا در مورد ماهیت متغیر صمیمیت و راحتی در روابط زناشویی مان فکر کنیم.

هیندز با کنکاش در اهمیت فرهنگی ترتیبات خواب از ما دعوت می کند تا در مفروضات خود در مورد گذشته تجدید نظر کنیم. ما همچنین می توانیم درک عمیق تری از پیچیدگی های روابط انسانی در طول زمان به دست آوریم. مثلا در ژاپن، برخی از زوج ها هنوز جدا از هم می خوابند که در ادامه به بررسی دلایل آن پرداخته ایم.

چرا زن و شوهرهای ژاپنی کنار هم نمی خوابند؟

زوج‌های ژاپنی به دلایل مختلف باید جدا از هم بخوابند و برنامه‌های کاری متفاوت یکی از عوامل اصلی آن است. ایجاد اختلال در خواب شریک زندگی به دلیل ساعات کاری دیرهنگام یا زودهنگام می تواند منجر به استراحت با کیفیت پایین برای هر دو نفر شود. بنابراین، خوابیدن در اتاق‌های مجزا به هر یک از شریک‌های زندگی اجازه می‌دهد تا از خواب سالم‌تری لذت ببرند و سلامت شان را بهبود دهند.

چرا برخی زن و شوهرها کنار هم نمی خوابند

در فرهنگ ژاپنی، مادران اغلب با فرزندان خود به صورت مشترک می خوابند و بر اهمیت این عمل تاکید می کنند. پدران باید تصمیم بگیرند که آیا از یک تخت مشترک استفاده کنند یا ترتیبات خواب جداگانه را انتخاب کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که هم‌خوابی می‌تواند خواب بهتری را برای والدین و کودکان ایجاد کند، درجه حرارت و ضربان قلب کودک را تنظیم کند.

همچنین، کنار هم خوابیدن زن و شوهر می تواند خطر ابتلا به سندرم مرگ ناگهانی نوزاد را کاهش دهد و استقلال و موفقیت تحصیلی بچه ها را تقویت کند. برخلاف ترس‌های رایج از اختلافات زناشویی، زوج‌های ژاپنی به ترتیبات خواب جداگانه نگاه مثبتی دارند. آنها خواب را در اولویت قرار می دهند و ترجیح می دهند اختلالاتی مانند خروپف یا خواب بی قرار را تحمل نکنند.

چرا برخی زن و شوهرها کنار هم نمی خوابند؟

در حالی که برخی ممکن است گزینه اتاق های مجزا را نداشته باشند، اما همچنان به ایده استراحت بدون مزاحمت اهمیت می دهند. زیرا که آنها در آرزوی فرصتی برای لذت بردن از خواب بی وقفه و تجدید قوا هستند. خواب جداگانه می تواند یک ترتیب کاملاً قابل قبول در یک خانواده باشد، (البته تا زمانی که یک جو سالم و حمایتگر حفظ شود).اولویت‌بندی نیازهای خواب فردی و اطمینان از احترام و درک متقابل می‌تواند محیط مثبتی را ایجاد کند. در این محیط، هر یک از اعضای خانواده می‌توانند از شب‌های آرام لذت ببرند و روابط قوی را حفظ کنند. بنابراین، کنار هم خوابیدن و جدا خوابیدن زن و شوهرها، هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند. انتخاب آن بسته به اخلاق، ساعت کاری و ترجیحات شما بستگی دارد.و در آخر هم باید بگوییم که برای مطالعه مقالات بیشتر می توانید به لینک های پیشنهادی ما مراجعه کنید. ما نکات و آموزش های مفید درباره زندگی مشترک را برای علاقه مندان به اشتراک گذاشته ایم. همچنین، اگر می خواهید از جالب ترین و بروزترین اخبار ایران و جهان با خبر شوید، می توانید به صفحه خانگی سایت ما مراجعه کنید.


ت ت
کدخبر: 242366 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها