۵۱ درصد تماسهای هلال احمر مزاحمتهای تلفنی است
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به این که از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۰۸ هزار مزاحمت برای شماره ۱۱۲ هلال احمر ایجاد شده است، اظهار کرد: ۵۱ درصد از تماسها با شماره ۱۱۲ مزاحمتهای تلفنی بودهاند.

به گزارش منیبان؛ بابک محمودی؛ رئیس سازمان امداد و نجات گفت: در 6 ماه ابتدای سال 1403، بیشاز 405 هزار مرتبه با شماره 112 هلال احمر تماس گرفته شده که 51 درصد این تماسها جنبه مزاحمت داشته است.حدود 12 درصد از تماس ها با شماره 112 برای دریافت راهنمایی بوده و فقط حدود 4 درصد تماس ها منجر به انجام ماموریت و عملیات امدادی شده است. سایر تماس ها نیز مربوط به پیگیری گزارش ها و یا تماس های نامرتبط با حوزه تخصصی هلال احمر بوده و در این مدت صرفا یک تماس به صورت نیمه تمام باقی مانده است. شماره 112 هلال احمر در تمام ساعات شبانه روز آماده پاسخگویی به هموطنان است و بلافاصله پس از تماس با شماره 112، جمعیت هلال احمر نزدیک ترین تیمهای امدادی را پایش کرده و به محل حادثه اعزام میکند. از شهروندان تقاضا داریم تا شماره تماس 112 را به علت تست موبایل مشغول نکرده تا حادثه دیدگان بتوانند به راحتی با اپراتور هلال احمر ارتباط برقرار کنند.