دیوان محاسبات حق ورود به درآمد شهرداری تهران را ندارد

رئیس کمیته برنامه و بودجه شهرداری تهران درباره تذکر دیوان محاسبات به شهرداری تهران پیرو عدم ارائه گزارش بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: آن بخشی از اعتبارات که از محل درآمد شهروندان است بر عهده شورای شهر است و در واقع دیوان محاسبات حق ورود ندارد.

دیوان محاسبات حق ورود به درآمد شهرداری تهران را ندارد
پیشنهاد ویژه

 

به گزارش منیبان؛ ناصر امانی، رئیس کمیته برنامه و بودجه شهرداری تهران، درباره تذکر دیوان محاسبات به شهرداری تهران پیرو عدم ارائه گزارش بودجه سال 1402 گفت: این یک بحث قدیمی است و شاید مربوط به 2 دهه قبل باشد که بین دیوان محاسبات و شهرداری‌ها مطرح بود.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها به دلیل اینکه نهاد حسابرس آنها شورای شهر است، حسابرسی‌شان باید توسط شورا انجام شود، اظهار کرد: دیوان با استناد به قانونی که دارد می‌گوید من باید به تمام نهادهای دولتی و عمومی نظارت داشته باشم؛ این در حالی است که شورا معتقد است که آن بخشی از اعتبارات شهرداری‌ها که محل تخصیص آن بودجه عمومی کشور است دیوان محاسبات توانایی ورود دارد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اما آن بخشی از اعتبارات که از محل درآمد شهروندان است بر عهده شورای شهر است و در واقع دیوان محاسبات حق ورود ندارد.

امانی تاکید کرد: طبق آخرین استعلامی که از مجلس شورای اسلامی در دوره قبل شد، همین نظر مورد تایید قرار گرفت. بنابراین بخشی که مربوط به عوارض شهری است، حق شوراست.

 


ت ت
کدخبر: 243437 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها