شروع سنجش سلامت کلاس اولی‌ها از اول تیر

سنجش سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی دانش آموزان بدو ورود به دبستان کلاس اولی‌ها از اول تیرآغاز می‌شود.

شروع سنجش سلامت کلاس اولی‌ها از اول تیر

به گزارش منیبان؛ صفوی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان در جمع خبرنگاران، سلامت جسمانی بهداشت دهان و دندان و آسیبهای جسمی و حرکتی و همچنین سلامت بینایی شنوایی و طیف اوتیسم را از اهداف این طرح برشمرد و گفت: هدف مداخله به هنگام طلایی و شناسایی به موقع مسائل و مشکلات دانش آموزان برای درمان و پیشروی از آسیب هاست.سنجش سلامت کلاس اولیها از اول تیر

صفوی افزود: 43 پایگاه ثابت، 5 پایگاه تخصصی و 113 پایگاه سیار در استان برای سنجش درنظر گرفته شده است.

او گفت: در این طرح دانش آموزان در سه گروه تقسیم بندی می شوند که دانش آموزان دارای نیاز ویژه در مدارس خاص به تحصیل مشغول می شوند و از امکانات مربوط به خود استفاده می کنند.

 رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان هزینه سنجش را 50 هزار تومان اعلام کرد وافزود:در همان روز سنجش در مدارس انجام و برای دانش آموزان عشایر و 5 درصد محرومان به صورت رایگان انجام می شود.

صفوی هدف طرح را شناسایی و درمان به موقع اعلام کرد و افزود: همه امکانات ضدعفونی و بهداشتی و تجهیزات مورد نیاز سنجش به تعداد بیشتر با توجه به شرایط کرونا خریداری شده و نیروها نیز آموزشهای لازم درخصوص پروتکلهای بهداشتی را فرا گرفته اند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان  خبر داد: امسال 95 هزار نوآموز و 6 هزار و 500 دانش آموز افغان تحت پوشش قرار می گیرند.

به گفته او نوبت دهی اینترنتی از طریق مدیران انجام  و به دانش آموزان ساعت مراجعه و تاریخ اعلام می شود.


ت ت
کدخبر: 24565 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها